- sön 12 maj 2013, 19:12
Nu har pappa visat mig nålventilen, så nu vet jag vad det är :-@ har snackat med en annan, han sade att en tunn tunn aluminiumbricka kan placeras (under den eller nått) för att få en jämnare stängning? Så det kan ju vara ett alternativ. Vad tycker du att jag ska göra? Är det orsaken till att bränslet rinner ut genom en slang mitt under bilen
Slangen slutar liksom där
rid54 skrev:Nål som nål :D ... inte!Hahaha okej, jag är som sagt inte så Haj på detta ;) Men om det är "nålventilen" som skulle vara konstigt/dåligt?
Jag avser själva "nålventilen", som finns även i gamla moppeförgasare och fallförgasare allmänt; den som håller bränslenivån konstant i flottörhuset. Den andra nålen, som på engelska heter "metering needle", är till för att justera munstyckets "öppning"; allteftersom man ger mer gas dras nålen upp och lämnar mer plats för bensinen att komma in i insuget. Den kan, som nämnts, inte orsaka flödning. Den sitter fast i den rörliga kolven som membranet sitter på.
Mvh
Nu har pappa visat mig nålventilen, så nu vet jag vad det är :-@ har snackat med en annan, han sade att en tunn tunn aluminiumbricka kan placeras (under den eller nått) för att få en jämnare stängning? Så det kan ju vara ett alternativ. Vad tycker du att jag ska göra? Är det orsaken till att bränslet rinner ut genom en slang mitt under bilen
- By UnleashFusion