Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Köper nog 5l för jag har två bilar och tvättar ganska så ofta. Detta verkar ju vara ett vaxschampo med caranubavax
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Nu har jag beställt Concept Vista Cherry foam schampo, Sonax stora blåa torkduk som fått så bra kritik samt två blåa microfibertrasor. Beställt ifrån ProRecond
Användarvisningsbild
av jojjeblom
dieselmagnus skrev:Nu har jag beställt Concept Vista Cherry foam schampo, Sonax stora blåa torkduk som fått så bra kritik samt två blåa microfibertrasor. Beställt ifrån ProRecond
Trevligt :-)-)
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Lagt på Vista. Lättarbetat och vilken lyster. Wow säger jag bara. Har inte tvättat bilen än så vi får se hur den klarar körsbärsschampoot.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
dieselmagnus skrev:Lagt på Vista. Lättarbetat och vilken lyster. Wow säger jag bara. Har inte tvättat bilen än så vi får se hur den klarar körsbärsschampoot.
Kommer klara av det bra, det är ju typ kallavfettning som fortast tar död på de flesta bilvårdsprodukter (vax/lackskydd/plastmedel mm)
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Såg idag att jag glömde eftertorka vid ena sidospegelfästet. Det sitter hårt kan jag säga det här vista. Fast Turtles Bumpershine Nano går ju bort efter typ 1-4 tvättar men schampoo.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Gör som jag gjort emd stänklapparna på min v70, göra rent med yes, 1500 papper lite snabbt o sen palstprimer o sen mattsvart. Har sett nya ut sen dess.

Ska prova att byta dieselfilter, har upplevt att b[…]

motorinställning

Märken på kamremmen stämmer mot m&[…]

Börjat semestern med felfri besiktning :-D […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, nä[…]