Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maxk
Var lite otydlig kanske. Det är Xc70 det handlar om. Vad jag har sett så är både posljus och bromsljus led.
Jag tänkte alltså om de går att göra utan att byta lysen överhuvudtaget.

Vad är "TRM-modulen"? Och vars sitter den mer exakt?
Användarvisningsbild
av ER
Inte alltid det går att ta via TRM, jag fick ta från kontakten under innertaket bak för att få det att bli rätt. Om detta har nåt med den LED-kompatibla TRM+mjukvara MY13- att göra eller inte vet jag inte.
av maxk
StefanN skrev:Trailer module, alltså matning till dragkrok, sitter under golvet i bak till vänster.
Halva grejen med att byta är ju utseendet, dom gamla ser ju out dated ut så det skriker om det så lägg 4000:- på en uppsättning beg från Bildelsbasen så blir det snyggt
Smaken är som baken, tycker de ser så mysigt ut när hela lyktan lyses upp i positionsljuset på faceliften så att säga. Resten är väl inte så noga för mig. Bytte till ledblinkers och bara de gjorde ett mycket mordernare intryck tycker jag.

Men om jag köper nya lyktor passar kontakterna plug and play?
Senast redigerad av 2 maxk, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av ER
Ser dock 100ggr bättre utan kromtramset på luckan. Ingen vill veta märket på bilen, modellen, motor el. FWD/AWD/Classic/Polestar osv. 1000ggr lättare att hålla rent och snyggt också utan att behöva pusta mellan tecknen/runt listen för hand vilket aldrig blir bra.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Rätt nöjd med mitt köp, även om dom inte är monterade än. Hade gått 2 mil enligt bildelsbasen, för samma pris som alla andra begagnade ^^

Får bli sommarjobb eller nåt, misstänker att det kan ta en stund för en amatör.
av Schmoyoho
ER skrev:Ser dock 100ggr bättre utan kromtramset på luckan. Ingen vill veta märket på bilen, modellen, motor el. FWD/AWD/Classic/Polestar osv. 1000ggr lättare att hålla rent och snyggt också utan att behöva pusta mellan tecknen/runt listen för hand vilket aldrig blir bra.
Jag tycker det är kul med lite T6-spotting. Eller V8-spotting. Eller polestar-spotting. Eller att spekulera i vilken årsmodell en bil är. Jag är en förlorad nörd i ett träsk av dieslar :( Kromlisten gör mig varken från eller till men tycker du inte LED-positionsljuset på nya lyktorna är långt snyggare än de gamla lyktorna? Tycker de verkligen lyckades där.
Användarvisningsbild
av ER
Lyktorna var fullträff, kromtramset ett misslyckande i alla aspekter även i lyktorna, skulle varit rött glas, inte minst när man är putstokig och hatar sådant som inte tillför något men bara är ivägen och föredrar cleant än att ha behov av att visa vad man har eller inte har. Lyktorna fram var antingen eller inte minst sen dom tog bort posljusen på sidan i dom och "nedgraderade" dom jmfr V70 05-13 som haft denna uppgradering.
Transmissionsolja till M66

Ja, det låter som en bra idé. Gå[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den[…]

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]