Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stiltzkin
Tim skrev:Byt ingenting föräns du har mätit upp att du inte har ett övertryck i vevhusventilationen, men det antar jag att mekonomen verkstaden som du var på kollade upp!
jag antar det :???:
vad är rimligt att betala för en sån reparation?
av T-rex
ja du lär ju få lyfta motorn om dom ska byta vevaxeltätningen si sådär 12-15000+ allt annat som ska lagas :(
av Tim
Stiltzkin skrev:
Tim skrev:Byt ingenting föräns du har mätit upp att du inte har ett övertryck i vevhusventilationen, men det antar jag att mekonomen verkstaden som du var på kollade upp!
jag antar det :???:
vad är rimligt att betala för en sån reparation?
Fast det tror jag inte att dom har gjort. Gör det först innan du byter något. Men om det nu inte är något övertryck så bör kostnaden bli för att byta den främre vevaxeltätning (som inte är en o-ring utan en packbox) och pluggen i bakkant på kamaxeln bör inte överstiga 3000kr. Material kostnad ca 200kr och en 2timmar arbetskostnad. Föregående talare vet inte vad han snackar om.
av T-rex
Jo jag vet vad jag talar om men uppfattade inte att det handlade om FRÄMRE packboxen.
av Tim
T-rex skrev:Jo jag vet vad jag talar om men uppfattade inte att det handlade om FRÄMRE packboxen.
Ok. Men att lyfta ur motorn behövs verklligen inte i alla fall.
Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]