Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Norr om Dalälven är det si o så med
mottagningen eller den går extremt
sakta så kolla typ SR/play även då bilen
står still är omöjligt via gsm/3.
Och förstärkarantenner går ju inte
koppla in numera på telefoner.
av Droopy
Att integrera det i bilarna idag käns ju överflödigt, tippar på att de flesta idag äger en smartphone och då är det ju en enkel sak att lösa.
Jag har en billig Galaxy Gio med tviilingkort liggandes i bilen för jämnan för bla internet och music. När jag använder plattan så delas internet direkt med telefonen. kostnad:299SEK för telefonen + 20SEK i mån för tvillingkortet.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag tycker att internet i bilen vore en trevlig funktion. Precis som Umekille säger är det lite sådär med täckningen norrut, speciellt på vägarna i inlandet. Om man då kan ha bilen som "mobilt bredband" vinner man ju en del på att den har en extern antenn som sitter på utsidan av bilen.
Även täckningen nedåt sverige i inlandet bör kunna ha bra användning av sånt.

Jag kommer också gärna undan så mycket som möjligt av mobilinställningar när jag kör bil. Om baksätesåkarna vill ha internet och jag ska dela ut det från mobilen när jag kör måste jag stänga av GPSen, gå in i menyerna och välja utdelning. Det är inte superkrångligt, men ju mer bilen själv kan fixa desto mindre måste man pilla på mobilen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vad i bilen är det som kräver internetuppkoppling?

Föraren kan och ska inte surfa.

Passagerare har en egen mobil med surf.

Barn med surfplatta kanske? Då kan någon av föräldrarna dela ut internet från mobilen eller?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag lyssnar ofta på spotify i bilen, men det är ibland problem med att man inte har tillräckligt bra täckning. Med bilens externa antenn skulle det förbättras rätt mycket.

Sen ser jag det som bra också när man t.ex är på semester, eller jobbar på fältet och då bara kan slå upp locket på datorn och ha uppkoppling direkt, utan att behöva fippla med mobilen, och då också med bättre täckning som sagt.
Användarvisningsbild
av Perra83
Möjligt att det kanske kan bli lite bättre mottagning med en bättre mottagare och speciell antenn. Jobbar man på fältet kör man säkert en laptop med 3g/4g modem.
Spotify kan man med fördel köras offline för att slippa avbrott. Har inte mobilen 3g täckning hjälper säkert inte en router heller.....

Sen krävs det flera olika abonnemang och byter man sedan bil för att köra en annan en dag då ska även denna bil ha internet inbyggt.
Det kommer ta många år innan det lirar i alla bilar.
av matzen10
En router har en starkare antenn inbyggd än vad som är möjligt att pressa in i en tunn telefon, så kanske är just det lilla som fäller avgörandet när man är ute och åker?! Fast det är klart, helt bra täckning överallt lär väl inte gå att få hur man än vrider o vänder på´t.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det finns två anledningar till att jag petat in wifi med internetanslutning i bilen.

Dels går det igång helt per automatik, det är INGA klick för att det skall va igång. Sen har de flesta familjemedlemmar begränsningar avseende datamängd på sina telefoner. Har man ett 3g modem med wifi i bilen med obegränsad datamängd slipper man det 'problemet'.

/Martin

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]