Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det tycker jag är ett ganska starkt uttalande baserat på att någon (som kanske blivit lurad i sin tur om R-design) skrivit felaktig utrustning. Bilen har inte utrustning för exempelvis taxi (helskinn).
av perhall
1. Det är en Gustav som inte kan stava
2. Den har åretruntdäck - varför finns inte s-o-v-däck?
3. Ingen koll på nypriset
4. Väldigt lågt pris!
5. Sökning på numret ger inget resultat = hemligt nr el kontantkort
6. Det är ingen R-design fast det står det

Givetvis är det inte säkert, men värt att kolla upp. Jag har hittills aldrig haft fel när jag känt detta på mig men detta är kanske första gången...
PH
av Lövet
Att han verkar ha dålig koll skriver jag under på men därifrån är steget långt till att anta att bilen är mätarskruvad. Det finns säkert 50 "R-design" bilar på Blocket som enbart har frontlisterna.

Bilen saknar de absolut vanligaste attributen (fd taxi, import eller tidigare auktionsköp) för skruvade bilar.
av perhall
OK, jag har inte alls kollat upp regnumret.
Tycker det allmänt är märkligt med a/ en Gustav som inte kan stava alls, b/ att man förväntar sig att någon köper en bil för 129 tkr utan att man kan spåra nummer eller namn.
PH
av Lövet
Fast jag har sålt varenda bil de sista åren utan telefonnummer alls. Enbart mail i annonsen. Även om mitt nummer skulle stå går det inte att spåra ändå eftersom det är borttaget från både Eniro och Hitta (min arbetsgivares policy).
av perhall
OK, då har nog annonsen i övrigt sett seriös ut:)
Problemet med dem som fuskar är ju att vanliga personer som inte fuskar men inte heller har stenkoll på läget riskerar att sorteras som fuskare...
PH
av perhall
Vi får väl se, de som har fuskbilar brukar ju ta bort annonsen när annonserna börjar bli granskade. Bilen verkar skum, tycker jag. En Gustav som inte kan stava alls och delar på alla ord, åretruntdäck, falsk info om bilens nypris, "Navy" står det men det har bilen inte. Säljaren har dålig koll på sin bil och verkar inte ha haft den länge. Priset är orimligt lågt och säljaren har försökt med ett högre pris men inte lyckats... jag har ingen utrustning för att kolla upp bilen men tror att den är skum.
Finger weg, som de säger i Tyskland!
PH
av Lövet
Bilen har två st.kromade kåpor från R-design, that's it.

Av railsen och listerna runt rutorna att döma är bilen en Summum.
Användarvisningsbild
av MartinS
andreas_lofgren skrev:Bilen har två st.kromade kåpor från R-design, that's it.
Nehe, det står R-Design i grillen också ser det ut som :lol:
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]