Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Momo
tyclon skrev:Hej! jag lånar tråden lite. Jag köpte ett slutsteg idag och en baslåda, men när jag kopplade in allt så startar ej bilen.
Någon som kanske vet vad felet är? Jag jordade steget i sidan bak på bilen där den svarta listen sitter fast(volvo 740). Sen drog jag en remote till bilens stereo och en pluskabel till stereon. Som sagt så startar inte bilen när pluskabeln till steget är kopplat till batteriet. Steget heter DLS AX-10 och basarna är 2 gas 10''.
Ingen fara de bara köra på med frågor=). Du har en väldigt svår fråga, men BLÅDÅREN kanske kan svara på din fråga.
För svagt batteri kanske!?
av tyclon
Momo skrev:
tyclon skrev:Hej! jag lånar tråden lite. Jag köpte ett slutsteg idag och en baslåda, men när jag kopplade in allt så startar ej bilen.
Någon som kanske vet vad felet är? Jag jordade steget i sidan bak på bilen där den svarta listen sitter fast(volvo 740). Sen drog jag en remote till bilens stereo och en pluskabel till stereon. Som sagt så startar inte bilen när pluskabeln till steget är kopplat till batteriet. Steget heter DLS AX-10 och basarna är 2 gas 10''.
Ingen fara de bara köra på med frågor=). Du har en väldigt svår fråga, men BLÅDÅREN kanske kan svara på din fråga.
För svagt batteri kanske!?

Det ligger på 68 eller 70 A.
av blådåren

Vad betyder "startar inte" ?.
Går motorn runt ?.

Hur hade du dragit kablarna, och var har du kopplat in dej?.
Vad för stereo ?.
av Momo
blådåren skrev:Ja, det är så jag menar.

Du skrev tidigare att du hade en "ingång för sub-out" , därav mitt "gapande " om ingångar resp utgång.

Har en fråga angående lågnivåkablar.
Kopplade baslådan och slutsteg med alla kablar på plats. Remot, plus och jordkabel sitter rätt till fast hade ett litet problem när jag skulle föra in Rca lågnivåkablarna, hålen va för små, det gick inte och trycka in rca i slutsteget.
Det är en baslåda som är inbyggd slutsteg. Vet du om man måste ha någon förlägning för rca? Eller åt?
av blådåren
Innan jag svarar vill jag nog att du knäpper en bild på kontakterna du pratar om !.

RCA finns bara i en storlek , så nåt är inte rätt här !.
av Momo
blådåren skrev:Innan jag svarar vill jag nog att du knäpper en bild på kontakterna du pratar om !.

RCA finns bara i en storlek , så nåt är inte rätt här !.

Det var fel på baslådans ingångar=). Bytta baslåda och det funka jättebra.
av blådåren
Så du är igång med grejorna nu?.
kul !!
av Momo
blådåren skrev:Så du är igång med grejorna nu?.
kul !!
Ja nu spela det jättefint. På den nya baslådan går Rca sladdarna fint in. Men på den gamla baslådan var rca ingångarna plasten innut i smält=)
av Momo
Jag har en fråga angående SUB ingång från stereon till förstärkaren.

Jag kopplade RCA kabel från SUb ingången i stereon till förstärkaren med inkopplad baslåda, då jag bara har bas.

Fast om jag vill koppla högtalare från förstärkaren, får jag ljud då eller inte?
av blådåren
Om du kopplar stereons sub-utgång till steget får du bara bas ,ja.
"sub" står för subwoofer, och den utgången är skuren i frekvens så den inte kan spela högre frekvenser än ca200Hz .
Om du vill hänga på fullregister-högtalare , så får du koppla steget på "rear out" ist.
Men ska du driva en bas också , så behövs isf ett filter för detta, dom flesta steg har detta inbyggt men inte alla.
Vad för grejor är det ?.
740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]