Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Tror snarare på att DSTC inte finns på den modellen. Det dröjde väl ett litet tag innan det kom på AWD-modellerna, har jag för mig?

Jag hade en '04 framhjulsdriven och den hade knapp, dock bara för STC för den hade bara antispinn. Det var väl på dom sista årsmodellerna som det fanns i färddatorn.
Användarvisningsbild
av mhunter
wissel skrev:
Perc skrev:Var den ratten standard på XC70?

Sen har den ju en väsentligt trevligare motor än din 170-hästare, wissel. ;) Härligt sug i 210-hästarn.
Mmmmm, fast egentligen skulle jag vilja ha dom hästarna UTAN Turbo !! :-O)
Skitskraj för det där med Vevhusvent.....
Tänkte också på Ratten faktiskt !! Nån som vet ?
:???:
Fin bil det där, köp! :D Hänger inte den ratten ihop med Businesspaket? Jag har samma i min XC90 som har Business++
Ang DSTC, så står det listat att bilen har antisladd och antispin, men DSTC kom på dem vet jag ej.
Användarvisningsbild
av Nexus
Vevhusvent har väll inget med turbo göra, bara jäkligare komma åt om det behöver bytas grejer. Har aldrig råkat ut för igensatt vevhus på någon av mina bilar av div olika bilmärken. ...Drar man ur bilen ibland och sköter service ska problemet vara minimalt.
Användarvisningsbild
av Jackson75
Efter vad man läst på detta forum så skulle jag i alla fall oroa mig mer över drivlinan (vinkelväxel, hylsa, haldex, etc) mer än vevhusventilationen. Undersök noga vad som bytts ut tidigare.
[quote="Jackson75"]Efter vad man läst på detta forum så skulle jag i alla fall oroa mig mer över drivlinan (vinkelväxel, hylsa, haldex, etc) mer än vevhusventilationen. Undersök noga vad som bytts ut tidigare.[/quote
Om det var nåt som jag skulle oroa mig så vär awd i så fall,kolla den noga.
Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]