Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeMa
daSea skrev:Såg det nu Per, my bad!

Något experttips till oss som funderar på att följa ert tillvägagångssätt?
Expert är jag inte, möjligtvis glad amatör... :)

Ladda ner och läs Volvos monteringsanvisning från tråden jag länkade.
Sätt av två timmar, ta det lugnt och följ anvisningen.
Det finns nog en del tips i den tråden men vill du veta något speciellt så är det bara att fråga.

/Per
Användarvisningsbild
av daSea
joel80 skrev:8700kr tror jag det var jag betalade för VOC nu när jag köpte min V70. Med tanke på att man förutom mobilabbonemanget och mottagare i bilen får tidsstyrd värmare med det så är det nog ett av de få tilläggen till bilen med bra pris.
VOC-appen är ju rätt mycket snyggare och trevligare och bjuder på mängder av mer info och funktioner än bara starta och stänga av värmaren... så då är det ännu saftigare överpris på webastos GSM-startslösning...

Det ska dock komma en ny variant nu under 2013 enligt deras hemsida... kanske bjuder på mer funktioner.

För min del blir det nog bara att införskaffa fjärrstarten. Lockande att köpa och montera själv. Funderar bara lite på om det kan ställa till det med övriga garantier och så på t.ex. värmaren m.m. om man monterar själv vill säga.
installera dragkrok

Såvitt jag minns är det TRM redan fr&ar[…]

Motorlampa blinkade till

Hej Volvo v90 T5 2018 idag vid körning blinka[…]

Antar att du menar att bilen är av modell&ari[…]

Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]