Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Tobzter skrev:på flexnoll ska allt va släckt..va ja läst mig till i alla fall
Nej, Flexnoll är Volvo standarden i Sverige.
av chippah
Tobzter skrev:tjena mors alla...Ska förmodligen byta till Svarta Devileyes här i dagarna ,Och de är ju som sagt DRL ljus i dom som kan lysa både svagt å starkt .om man bara monterar dom utan att ändra till FLEXNOLL i vida på LSM så lyser dom enbart "svagt" hela tiden hur man än ställer LSM..Men ändrar man till FLEXNOLL så lyser Drl svagt men vrider man LSM till 0 så lyser dom starkt och alla annat lyse släckt å den vill man inte ha tycker jag i alla fall.fast de ska vara så...nu till frågan :grin:
ja vill få DRL å lysa starkt Tex när man slår på pljus enbart satt allt annat lyser samtidigt som starka drl ? någon som vet om de funkar
Hej!
När jag fick mina devil eyes så fanns det en extra plus kontakt samt en extern styrenhet,går att koppla denna så att när man slår av halvljus så stärks DRL ljusen. Men det var hela strålkastare med DRL ljus i istället för parkeringsljus,vet inte riktigt vad du tänkt köpa?
av puddrik
Så som du vill ha funktionen så får du nog själv bygga om på något sätt för i Devileyes strålkastarna finns det ett litet kretskort som styr hur dessa fungerar för att uppfylla godkännandet samt lagen
av chippah
Tobzter skrev:jag har som sagt köpt devileyes med inbyggd "drl" och ja vill få dom att lysa starkt på p-ljus
Köpte mig ett par sådana men med krom,på mina finns det som sagt en röd extra kabel samt fick jag en styrenhet med,koppla på styrenheten att om den får 0volt ifrån halvljusen så ger den ut matning på den extra röda kabeln som fanns på min Strålkastare. Hur enkelt som helst var det iaf.
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
Någon som vet ifall http://www.scstyling.com/bilmodeller/vo ... s60-v70n-1 devil eyes strålkastare till V70N är något att ha, blir ljusbilden försämrad nämnvärt på halvljus? och blir helljuset något bra ?

Är det ris eller anus vi pratar om, ifall vi jämför halogen strålkastarna mot dessa?
av puddrik
Jag hade sådana på min V70 01
och halvljuset (projektorlampan) blev betydligt bättre än original
helljuset är det samma (det är den öppna reflektorn)
Användarvisningsbild
av IndustriDiamant
puddrik skrev:Jag hade sådana på min V70 01
och halvljuset (projektorlampan) blev betydligt bättre än original
helljuset är det samma (det är den öppna reflektorn)

Är det då för att projektorlampan styr ljuset bättre än original lamphuset gör, där den sprider ljuset, projektorlampan kapslar in och riktar ljuset bättre kanske?

Vet du om de där led som sitter i strålkastaren, är det just led som sitter fast eller går de att byta ut när de går sönder?
Vad heter den här kontakten?

Hej! Efter att v50 06/07 var inne på verksta[…]

Jag kör just nu på E5/98 oktan. Har B23[…]

Vårt yngsta barnbarn har också en C30 […]

Kort version, vi har tappat våran 2:a nyckel[…]