erikn skrev:Hej BiliaSverige!
Vi är helt beroende av er som kunder och gör därför vårt yttersta för att hålla högsta nivå på det sätt vi bemöter människor, det är så vi vill ha det på vår arbetsplats – att både ni och vi trivs.
Det där tar jag med en stor nypa salt. Jag tror att det är företagen och leasingbilar som ni är beroende av som kunder. Svärfar hade lastbil och körde eget, det var likadant där. Han fick yla som en hund och kämpa med näbbar och klor för att få rimliga kostnader. Arbeten utfördes till horribla priser, därför att SL och större åkerier hämtade sina lastbilar/bussar och kontoren bara betalar fakturorna. De små kunderna är inte detsamma, de skärskådar vad som utförts noga.
Hej erikn. Företagen är oftast beroende av en fungerande vagnpark och många gånger får vi förtroendet att hantera den, men bara så länge vi levererar en god produkt/tjänst samt håller konkurrenskraftiga priser. Hos oss är alla kunder lika viktiga, såväl privatpersoner som företag. Vänligen Bilia
Fisch skrev:Det är stor skillnad på hur Bilia agerar centralt mot verkstäderna själva. Att "BiliaSverige" sitter på en central roll i organisationen råder det inget tvivel om. Bilia måste ju gå ut med att vi privata kunder är oumbärliga, de vill ju tjäna pengar eftersom det är syftet med verksamheten. Tyvärr är de flesta verkstadsnissar lika slipade som en gammal snusdosa... Vilket den privata ägaren bittert får erfara. Nej, Bilia är definitivt inget för mig. Storhetsvansinne kombinerat med girighet på ett klassisk storföretag-fenomen och ränderna går sällan ur.
Hej Fisch. Visst sitter vi på en central roll, men vi har god och nära kontakt med våra verkstäder. Självklart vill vi precis som alla andra företag tjäna pengar, bland annat för att utveckla verksamheten men också för att säkerställa de arbetstillfällen vi erbjuder. Att vi växt oss stora beror på flera saker, bland annat ett bra och prisvärt erbjudande, men inte minst genom nöjda och återkommande kunder. Vi har full förståelse för att priser ibland kan uppfattas som höga, lika väl som vi vet att priser kan skilja sig åt då man tar in en offert, då det kan vara flera parametrar som påverkar priset. Ibland är det vi som är billigast. Och när vi ändå fångat er uppmärksamhet, vi har något som kallas Röd Avgång, där vi lämnar 20 % rabatt på arbetskostnaden. Fin-fin besparing :) Vänligen Bilia