Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dock så för jag tyvärr meddela att det är byt samtidigt som stift och kablarna men inte den som locket har en kontakt till som går till fördelarlocket bredvid luft burken. men ska den inte alltid gå skit om den är felet :???: ?
Ingen varnings lampa eller dylikt lyser men jag har ej kollat felkoder och det är för jag misstänker att det är ett fel den inte "hittar" när det söker. ska spela in ett video klipp så för ni höra hur den låter kan ju vara lättare att förstå vad jag menar :) :wink: .
Jag har ej gjort det jag skrev ovan men jag vill bara tilläga en sak. Det pysande ljudet vid servo pumpen kom jag att tänka på att det sitter en injektera där och 1 cylindern närmast miss tänder på tomgång och så hör man liksom ett sugande ljud så min misstanke är att packningen till denns in sug är trasig dock händer det bara när motorn är varm alltså när den har expanderat så packningen brustigt med tiden låter detta som källan :) :shock: . Varm metaler expanderar ju där för har man har packningar som inte expandera så jag tror det är mest sannolikt om ni är men vad jag menar. :D
Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i vä[…]

Kollade i kabel stycket vid vänster bakdö[…]

Bakljus XC 60 -18

Det blir byte genom försäkringen av bakl[…]

Bromsrör höger fram

Nu är det luftat och klart och inga läck[…]