Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av polestar
GustavE skrev:Är det någon som har en bild på dessa? Helst utifrån.
Ser det tonat ut utifrån?
Är de skrammelfria?
Jag har haft Volvos solskydd i 3 år utan några problem! Bakre utrymme & sidorutor bak. Mina är skrammelfria. Avgör själv om du tycker det ser tonat ut, jag tycker det iallafall! 8) ! Se bild.

Bild
Användarvisningsbild
av GustavE
Gav du ca 1700 för dom?
Det låter bra att de är skrammelfria. Skulle bara skaffa dom för att det ska se tonat ut, så det får absolut inte gå ut över (ljud)komforten :)
Att man inte vill permanenttona är för det kan va fint att kunna ta ur dom under årets mörkaste månader.
Väldigt snygg bil också!
Användarvisningsbild
av polestar
GustavE skrev:Gav du ca 1700 för dom?
Det låter bra att de är skrammelfria. Skulle bara skaffa dom för att det ska se tonat ut, så det får absolut inte gå ut över (ljud)komforten :)
Att man inte vill permanenttona är för det kan va fint att kunna ta ur dom under årets mörkaste månader.
Väldigt snygg bil också!
Minns inte exakt men då kostade de något mindre, med rabatt ca. 1400kr tror jag. Min är helt "tysta". Vet ej om det är så, men eftersom dessa är i mjukt material kanske de t.o.m. dämpar ljudet i kupén! Tack för bil(d) kommentaren! :D
Användarvisningsbild
av P210
Jag har haft dessa plexirutor på en bil och enda anledningen var att jag inte ville hålla på att klabba med riktig klisterfilm, men håller med de flesta inläggen ovan, de kan skramla, immar ibland och ser allmänt mysko ut ibland då försterrutan är glasklar och plexit innanför ger konstiga reflexer, ser inte riktigt "tonat" ut i alla lägen. Dessutom hade min uppsättning en konstig bärnstensartad färg som inte förekommer på annan solskyddsfilm.
Om huvudanledningen till att köpa Solar Plexius är demonterbarheten tycker jag inte den är värd pengarna, istället vill jag tipsa om återanvändbar solskyddsfilm utan klister. Denna har jag använt på mina två sista tjänstebilar pga att jag enkelt ville ta bort den när bilarna skulle lämnas tillbaka, och nu senast på en privatköpt V50, lika lätt att pilla bort som "gladpack" plastfolie, väldigt enkel att montera jämfört med vanlig solskyddsfilm, lägg den på utsidan och klipp till rätt form, blöt ned insida+film och applicera filmen, pressa bort allt vatten och voila! du har en färdigtonad ruta för några tior..
Dessutom kan man hissa bakrutorna upp och ned.. se bara till att peta ned filmen under listen i nederkant.

Riv bort den på hösten om så önskas och rulla in bitarna med tidningspapper mellan, ta fram på våren och blöt på plats!
Jag fick ut fem rutor på min V50 från en rulle..

En rulle kostar 89:- på tex http://www.blueride.se/toningsfilm-ater ... -1078.html
av wmb
Tagit bort mitt med. Skräp
av wmb
Jag säljer gärna till v50 iaf
av qwerty
mattish skrev:Någon som vill sälja sitt skräp till en V70II ? Isf är jag intresserad.
Jag har en uppsättning.

Har nyss plockat ut dom ur min bil, monterade i somras.

Koffert samt baksäte, 5 skivor + 2st skivor till baksätesrutorna som fortfarande har den vita skyddsplasten kvar. Totalt 7 skivor.

Ge bud och du står för frakt.
Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Backlampa

Jo den har jag sett men, vill hitta billigare alte[…]

Nej de har vi inte kontrollerat den har ju rulla[…]

Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]