Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tar du hela rutor från skroten så finns det tonade laminerade rutor. De borde vara vanliga då de ingår i Herrgårdsvagnspaketet som funnits sedan 2008. Då får du desutom ned ljudnivån i kupén samt gör bilen svårare att ta sig in i. Dock är fabrikstoningen ganska mild som någon skrev.
Tänk på att utförandet på sidorutorna skiljer sig mellan modellåren. Om jag minns rätt så är det ett nytt utförande fr.o.m. MY10.

Dock så är detta likadana sidorutor på V70 och XC70 vilket ökar utbudet på bildelsbasen något.
svedan skrev:Har tonade från Volvo. Dom är bra. Nackdelen med för mörka rutor på bakluckan, är att man inte ser igenom när man ligger bakom. Och då ser man inte framförvarandes bromsljus. Så jag anser man gör sig själv en björntjänst och ökar risken bli påkörd bakifrån.
Jag tycker att man ser för lätt in i bagaget med originaltoningen så jag tänkte lägga film på bara sidorutorna i bagaget. Om de blir mörkare kommer även bakrutan upplevas mörkare när man försöker kika in, men bakrutan kommer fortfarande släppa igenom bilen framförs bromsljus lika bra.
Vad tror ni om det?

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?