Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Ynot skrev:Finns personer som tycker det är kul att dra igång billarm genom att gunga på bilar och sen dra, kanske var det någon sådan!?
Du kan inte gunga igång ett Volvolarm på det sättet...:-)
av Lazy
wissel skrev:
Ynot skrev:Finns personer som tycker det är kul att dra igång billarm genom att gunga på bilar och sen dra, kanske var det någon sådan!?
Du kan inte gunga igång ett Volvolarm på det sättet...:-)
Ok, kanske de inte bara gungar, slår, rycker i dörrar etc. kan inte det utlösa larmet?
Och vad är det som orsakar så många larm på volvo när man åker färja? (pendlar mycket mellan Visby-Nynäshamn)
av wohlfie
Det går visst att gunga igång larmet.
Var ute och testa förut dock så får man vara rätt brutal.. Men det går.
Larmet som utlöst var rörelse saken. Är det den som sitter i taket.

Men rycka i handtaget verkar det inte hända något alls.

Så vibrationer kan mycket väll utlösa larm.
Tydligen kan man starta larmet med hjälp av radio vågor med, kanske därför det kan gå igång i parkeringshus? Då det brukar finnas mycket radiomaster och annat på taket. vad vet jag..

Något måste det ju vara som utlöst detta iallefall..

Men enligt firman så kan de bara se att rörelse avkännaren är den som har utlöst larmet.(jag var ringde och fråga, då dom inte sa något när jag var där med bilen)
Allså måste något ha rört sig i bilen eller ha flyttas...
Bästa vore om man hade kamera som var länkad till mobilen, så man såg bilen hela tiden :)

Vart sitter avkännaren för dörren? tänkte om det är glapp eller något som ser fel ut.

Dock har det ju bara hänt 1 gång så man kanske ska av vakta se om det upprepar sig? 2 Dagar har gått sen detta och inget problem,, Känns inte som det är sirenen och batteri då jag läst på forumet att det upprepar sig mer ofta.
Användarvisningsbild
av wissel
Hej Ynot, jo jag åker åxå Nynäs-Visby och noterat detta, det är dom som har
aut. Nivåsensor på Larmet och glömmer att stänga av sin MMS.
Det är samma knapp till Nivåsensorn. Men en duns mitt i taket på en
Volvo kan utlösa ett larm....
Portöppnare, diverse Fjärrkontroller kan mycket väl orsaka att larmet går
det finns viss förklaring till detta hos pts.se.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Har du provat att stänga av rörelsedeckaren? Kan ju vara så att microbrytaren i huvlåset inte riktigt får kontakt. Öppna motorhuven och slå igen den hårdare än normalt
av wohlfie
knapp till Nivåsensorn är det den som sitter vid DSTC ?
Trodde man skulle trycka på den om man låser bilen och har någon som väntar i bilen, för larmet inte ska gå?

Portöppnare om de kan starta larmet så är ju det svaret för vi parkerade första bästa vid porten.

provat att stänga av rörelsedeckaren hur stänger jag av ? den knappen vid DSTC
Användarvisningsbild
av wissel
Du har knappen i den raden av knappar, du ser en "bild" på knappen som liksom strålar från taket = MMS, den
styr också Nivåregleringen i ditt larm. Så precis samma procedur som om du har en Jycke eller annat rörligt i bilen B)
Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]