Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V9097 skrev:
andreas_lofgren skrev:Blir riktigt besviken på Volvos beslut att inte sälja femman i Sverige. Så mycket snålare är inte fyrorna i verkligheten.

Är jag så ovanlig som gillar motorljud men inte behöver värsta motorn?
Vi är i alla fall två ovanliga....

Jag tycker femman (särskilt bensin men även diesel) är ett av Volvos starkaste signum. Något som Volvo borde ta till vara, och som återförsäljarna i USA har förstått. Tyvärr ser framtiden tråkig ut med enbart fyror i den nya motorfamiljen
TRE!!! det är största anledningen till att jag inte vill sälja min V70R -98. V70II T5 har inte heller någon femma. Motorljudet är jävligt viktigt.
Jag anser att T6 och gamla T5 är Volvos bästa motorer. Det borde vara en självklarhet att erbjuda den "riktiga" T5an också i Sverige. Det är ju inte bara motorns effekt som räknas, utan hela känslan av kraft tillsammans med ett riktigt gott motorljud! 8)
Håller med. Förstår inte varför alla ska behöva ha så bråttom. Nu är den minsta sexan till BMW 3-serie på 306 hästar. Förr var den på 150hk. Hur gick det till? Allt är inte enbart prestanda. Ljud och känsla är lika mycket för mig. Om inte mer. Där jag kör är det alltid någon i vägen.
Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]

Kollade med multimeter och satte den på 20 v[…]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket int[…]

Gäller det den nuvarande generationen V60 f[…]