Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guru
#718648
31301519, vänster utan värme, stråle
31301520, höger utan värme, stråle
31301523, vänster med värme, stråle
31301524, höger med värme, stråle
31301826, v+h utan värme, dimma
31301827, v+h med värme, dimma

30655152, v+h med värme, dimma(?) Satt på tidiga S80 MY07 mellan 06w05-06w15, dvs de första 11 veckorna och används inte mer.
Användarvisningsbild
av Guru
#718651
Med/utan värme har inget med spolbilden att göra. Men de med stråle går att justera, dimman är vad den är.
av Jimpen89
#718657
Guru skrev:31301519, vänster utan värme, stråle
31301520, höger utan värme, stråle
31301523, vänster med värme, stråle
31301524, höger med värme, stråle
31301826, v+h utan värme, dimma
31301827, v+h med värme, dimma

30655152, v+h med värme, dimma(?) Satt på tidiga S80 MY07 mellan 06w05-06w15, dvs de första 11 veckorna och används inte mer.
Tackar! :D
Då ska jag svänga in på Volvo och köpa uppvärmda munstycken med stråle + kabel då jag inte har uppvärmda sedan tidigare
Användarvisningsbild
av akterspegel
#718662
supershysst!
Åkte 10mil motorväg förra vintern utan spolare i slask, fick lägga mig nära lastbilar med flit ibland för att fukta rutan! jag var sugen på att byta bil för att få elvärme då så det låter underbart att man för några hundra kan fixa spolning!
Användarvisningsbild
av MartinS
#718669
Vad är det som är så fantastiskt med uppvärmda? jag har det på min XC60 men jag har aldrig tidigare under de dryga 20år jag kört bil varit med om att munstyckena frusit? Då har jag kört överallt mellan Gällivare och Ystad...

/Martin
Användarvisningsbild
av Guru
#718688
Har som sagt bytt från dimma till stråle men aldrig varit med om att de fryst. Fryser de är det väl täcken på för svagt blandad spolarvätska och då hade det fryst på rutan istället?
Användarvisningsbild
av apersson850
#718696
Frös i mitt spolarmunstycke så sent som i förgår. Det bak, då, för det är inte uppvärmt. Värmde lite med fingret när jag hade stannat, så fungerade det, i några timmar, sen var det likadant igen. Jodå, jag har spolarvätska iblandat enligt konstens alla regler. Men nära munstycket dunstar spriten, och sen är det bara groggvirke kvar, och det fryser.
Användarvisningsbild
av MartinS
#718699
apersson850 skrev:Frös i mitt spolarmunstycke så sent som i förgår. Det bak, då, för det är inte uppvärmt. Värmde lite med fingret när jag hade stannat, så fungerade det, i några timmar, sen var det likadant igen. Jodå, jag har spolarvätska iblandat enligt konstens alla regler. Men nära munstycket dunstar spriten, och sen är det bara groggvirke kvar, och det fryser.
Du får ju inte springa runt och slicka i dig spriten ;-) Märkligt dock, jag kan aldrig erinra mig att jag haft det problemet, och jag har väl ändå kört ~5000mil om året i dryga 20år.

/Martin
av Cox
#718711
Beror till stor del på det man har i behållaren, köper man skitvätska så fryser den.
Varning för billig vätska från Jula och liknade butiker, vätskan håller aldrig det utlovade gradantalet som står på flaskan.
Felkodläsare: Foxwell NT710

Tack Xanthopteryx. Jag bor 80mil norrut från[…]

Enklaste är förmodligen att ringa till s[…]

Nyckeln går ej i tändningslåset

Jag kan inte få in mer än ca 1 cm av ny[…]

@batmac ,Pannlampa på(?) Ja det börjar[…]