Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PTV skrev:Ungefär som att tanka etanol och vilja ha pengarna tillbaka för att man kom längre på bensin ...
ja trodde ja skulle få medhål från någon på forumet.

men jag kan fylla lite nagellack i en repa på din bil och ta betalt för en omlackning av dörr, 4 timmars jobb och 2 liter färg, när de egentligen kosta 2kr i lack och 2 minuter av min tid!

bara å ringa!
Mja.. det kändes inte som du hade blivit lurad.. bara haft lite otur. :)
För nog har dom väl jobbat lite på bilen.. Det bör väl vara nån timme i allafall för att ta loss allt och smörja och motionera det lite. Åsså sätta tillbaka allt..

Som egen företagare har jag viss förståelse för uppstartskostnad och lite sånt också. Det är rätt jobbigt att råka på en kund som vill ha något gjort under 2 timmar, men inte har förståelse för att förberedelser och efterarbete tar ytterligare 2-3 timmar. Nu säger jag inte att det är så i det här fallet.. men 1600kr låter inte så blodigt, även om dom inte gjort något jättearbete. Testa att dra hem en elektriker eller rörmokare! Dom tar 1600kr redan innan dom klivit innanför dörren! :)
Frrla skrev:
erikn skrev:
joel80 skrev:Verkar vara en trevlig verkstad.. ja ibland går att fixa och få hjälp med saker bara genom att vara snäll i telefon.
:)
Håller med. Var i landet finns ni?
Ja bor i ånge å syrran i Sundsvall.

varför undrar du?
För att trevliga verkstäder inte växer på trän häromkring. Men det var ju inte nästgårds (för mig).
Svin dyrt för att hissa upp bilen ta bort oket/glidpinnar och bara smörja upp om det är det som är fallet läste ej alla trådar-
Isåna fall ber jag om ursäkt!
Låter mer som byte av glidpinnar,tätningar+bromsklossar för det priset fast då borde det hålla mins 2-3 år för en sida bara.
Min åsikt i detta/benka
Nu verkar det ju som om dom fört över en del av kostnaden på att fixa oket också.. så totalkostnaden för allt blir kanske human?
Jag håller med TS att det inte borde vara omöjligt att deala lite i ett sådant läge när det är så pass nära inpå åtgärden. Nu vet jag ju inte vilken verkstad det var men då jag bor i området får du gärna outa den om du vill då bra verkstäder som sagt inte växer på träd. Jag har nyttjat Bilbolagets verkstad i Timrå (Careta) några gånger och även nyttjat deras servicegaranti någon gång och det har aldrig varit några problem komma fram till något som båda varit nöjda med. Det är som sagt alltid gratis att fråga och man fångar som bekant mer flugor med honung...

/John
benka1 skrev:Svin dyrt för att hissa upp bilen ta bort oket/glidpinnar och bara smörja upp om det är det som är fallet läste ej alla trådar-
Isåna fall ber jag om ursäkt!
Låter mer som byte av glidpinnar,tätningar+bromsklossar för det priset fast då borde det hålla mins 2-3 år för en sida bara.
Min åsikt i detta/benka
jag kan tillägga att jobbet inte tog mer än 10 minuter. jag minns det så väl när syster ringer upp mig.
"nu är bilen inne, jag ska precis sätta mig ner och vänta" - säger åt henne att ringa när de är klart (man är ju nyfiken va de kunde vart)
max en kvart efteråt ringer hon igen och berättar. då sitter hon i bilen påväg hem. Hon talar om för mig att DE sagt att nu skulle det inte vara några problem längre.
Vi pratade även om detta senare att det gick så fort och att priset va lite i överkant (för att inte ens byta en pryl), men problemet skulle vara ur värden åtminstånde ett tag. End of story tänker man.

Jag/hon förstår att sånt här kostar pengar. å de va inget konstigt med det. visst har jag kunnat skrive detta när jag skapade tråden, men tyckte inte de va så viktigt då.

Syrran har alltid vart på Careta innan men de var fullbokade de dagarna och hon skulle ner till Stockholm, så de fick bli Bilbolaget Nacksta..
Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]