Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JohnB
Jag måste säga att jag tycker hela bilhandeln är lite sorglig när det gäller detta eviga prutande. De flesta handlare har stora skyltar om fast pris och alltid rätt pris men när det kommer till kritan kan man alltid kapa några procent ändå. Ta bara och bygg en välutrustad S60 T3 på Volvo´s hemsida och det är inga problem alls att få den att kosta över 400k i konfiguratorn men troligen skulle den bara kosta runt 350 om man plågade tillräckligt många handlare. I mitt fall skiter jag helt i att byta bil om jag ser att bilens listpris tangerar 400k då det är mer pengar än jag vill lägga på en bil men om det istället hade stått att den kostar 350 hade jag kanske varit intresserad. Vill jag pruta och tjafsa en massa köper jag en resa till valfritt arabland :evil: .

/John
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Her i norge er det ikke mye rabatt å få. På volvo xc 60 og xc 70 er det nå kampanje, betal 14900 og få utstyr pakker for over 50000 . Ellers er det vel mulig å få vinterdekk på kjøpet. Er du medlem i norges bondelag får du 38000 kr i storkunde rabatt på en xc 70 til 700000.
av JimmyK
ErykTumba skrev:Jag kontrollera 14 bilsäljare fick 9% på min xc60 ocg 10 till 21% på tillbehören och pakett,-total 59 000 rabatt!
Det tog lite tid men det är värt :D
Hur ser specen ut på bilen och vad var bruttopriset och vad blev nettot priset.
av ErykTumba
JimmyK skrev: Hur ser specen ut på bilen och vad var bruttopriset och vad blev nettot priset.
BildBild
av perhall
Brytningen mellan årsmodeller sker ofta i juni, men den kan också ske i mars eller september. MY04 började produceras vecka 9, t ex. MY03 sista veckan i augusti. Följaktligen finns det relativt få MY03.

Sen är väl många mer sugna på ny bil innan sommar och sommarsemester i maj, än i september. Och en inbytesbil är mer värd i maj än i augusti...

8,5% på DE är väl bra, den är ju redan ordentligt rabatterad.

PH

Det är för att ingen använder de[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]