Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rowe
Satsa några extra kronor på Volvos original. Har det själv sen 3 år tillbaka och har inte ångrat att jag la dom extra kronorna. Tror jag betalade runt 2200 för 3 år sedan.

// Ronnie
Överkast från IKEA. :D
Man får så mycket tyg för samma peng som biltemas skydd kostar att det räcker till två baksäten... Sedan blir det perfekt passform också eftersom man själv får göra justeringar och öppningar för bälten. Nackkuddarna kan man också matcha. Och överkasten finns i alla de vanliga tråkfärgerna som man brukar vilja ha i sin bil. :D
Säger samma som föregående. Satsa på IKEA. Då kan du dessutom tvätta det i maskin.

Volvos skydd är det nog lugnt med för dom har förhoppningsvis noga testat sina grejer. Men Skittemas kan man säkert få någon obehaglig plastlukt med på köpet. IKEAs tyger är ju trots allt gjorda för att sova i så dom borde va rätt bra ur allergisynpunkt. Det är ju särskilt viktigt om det ska vara i närheten av småbarn.

Har själv tillverket inredningsskydd till min V70 av IKEAs lakan. Har den ljusa inredningen och där är IKEAs naturfärgade lakan i nästan exakt samma färg som t ex stolarnas skålning och deras beigea lakan är nästan exakt samma färg som en del av plastpanelerna bland annat B-stolpens. Vissa av skyddsöverdragen sydde vi tvåfärgade så det skulle se mer Volvo original ut och matcha båda de färger som finns i kupén.

Hade en VW Passat med grå inredning innan V70in. Även till den gjorde vi skydd, då av ett grått lakan. Det var aldrig någon som ens märkte att det inte var originalinredningen.

Elvinge hade jag redan på VW Corrado f&oum[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]