Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Om du skall ha bilen i fem år och den nu skall kosta runt 200 så spelar inte andra handsvärdet allt för stor roll. Det kommer handla om ~50-70k eller så som du får för den då. Alltså spelar motorval etc. mindre roll för ditt framtida försäljningsvärde. Skick avgör mer skulle jag vilja säga. Köp något du vill ha, och fundera inte över vad du skall få för denna nästa gång du skall köpa något annat.

Jag tycker du skall ha en bensinare med tanke på hur lite du kör.

/Martin
av Lövet
Om du värdesätter utrustning är det bättre att kolla begagnat. Den mesta utrustning får man nästan "gratis" efter något år, eller snarare betalar du 10-20% av dess värde. Ska du köpa nytt får du stå för allt själv.

V70II är också en bil som "tål" mil väldigt bra, det finns få milrelaterade fel. I det avseendet kanske den röda -10an för 133' inte är ett så dåligt köp. Får du 70.000 att köpa något annat kul för. Kanske en Porsche? :wink: http://www.blocket.se/stockholm/Porsche ... ?ca=11&w=1
av Mwi
Om du bara räknar med att köra 1500 mil/år så är väl 2,5FT ett bra val, stämmer bra med service intervallerna och rätt pigg men även T6 passar bra in i dina önskemål gällande effekt och utrustning.
Vad sedan värdeminskningen blir i framtiden är det väl ingen som vet, men ett stort urval av begagnade dieselbilar kommer det att finnas att välja på i framtiden, bensin/etanol bilar lär bli ovanligare.
Rent personligen tycker jag att det blir bättre premiumkänsla i en bensindriven bil, man slipper alla vibrationer och knackningar, kör ca 3000 mil/år i en 2,4D aut med 175 Hp och 1500 mil/år i 2,5 FT aut med 231 Hp och det är helt klar skönare att köra 2,5 FT.
Användarvisningsbild
av poseidon
När jag köpte vår 2.5ft i somras så såldes det vanliga 2.5t för samma peng. Idag säljs ju nya bensinbilar trots att dieselbilar drar mindre. Jag tror inte det kommer hända så mycket på bilmarknaden förens elbilar blir allmängods, typ när V60 hybrid säljs som begbil för 200tkr å 4000mil på mätaren. Då kanske folk VERKLIGEN funderar på om de skall ha en bensin/diesel eller Elbil.

Som det är nu kvittar det nog vilken man väljer. Om 3 år så tappar de sannolikt ganska lika i % sätt.
Användarvisningsbild
av Guligan
Med endast 1500 mil per år så kan jag inte annat än rekommendera 2,5FT.
Här är ett fint exemplar (ser dock ut som det är standardstereon). Den har dock den snygga röda skinnklädseln som förutom att den är snygg även inte blir så het på sommaren som den mörkgrå.
http://www.bytbil.com/bilar/volvo/v70/y ... I3CZYACxaA!
av perhall
2,5T/FT skulle du nog gilla. Både T4 (som ju är rätt billiga nya - dock är inte prisskillnaden så stor f n eftersom det inte är kampanj på T4 men däremot på D3/D4 DE) och D3 riskerar att vara för slöa.
skulle dock aldrig betala 250 000 för en beggad 2,5FT med 2000 mil när det finns nya T4 för nästan samma pengar. T4 är trots allt 20-25% snålare, billigare i service och skatt och inte så jättemkt slöare om än mindre sofistikerad...
PH
av Henrik83
Vad tror ni om något sånt här?
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=2

Är det jag som är fartblind eller är det inte hyfsat prisvärt förutsatt att miltalet motsvarar skicket? Dubblar man miltalet så kan man ju spara 30k men det känns inte lockande.

Synd att inte R-design hade elstol som original. Var just R-design som fick mig att börja leta Volvo (köpa det man vill ha?). Gillar verkligen utseendet på dom. Men med ett merpris på 30-50k för sportstolar och lite yttre plast så får nog elstolen gå före. Alt. ha lite is i magen tills det dyker upp en vettig R med elstol...
av Lövet
För 175' hade priset varit "bra", nu är det bara "okay". Men om du VILL ha bilen, och tänker behålla den några år, så spelar den skillnaden ingen roll.

Det är enklare att komplettera en Summum med R-plast än att stoppa elstol i en R-design. Det finns knappt några sådana stolar att få tag på.

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?