Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobzter
wissel skrev:PMa eller Maila om du vill ha hjälp med felkoder imorgon. Jag skall ut till dina trakter....
på förmiddagen imorgon. Freddie
tack så mycket..men de löste sig med felkodsläsare..

Jaha har gjort rent spjället och monterat med ny packning raderade alla koder starta sen bilen.. gick lika risigt ändå..ända som släcktes va "motorlampan".. JAHA tänkte jag.. kollade felkoder igen då fick ja 2 koder
CEM-1A59 Kommunikation med AUM-styrenhet
CEM-1A59 Kommunikation med AUM-styrenhet. Signal saknas

CEM-1A52 Kommunikation med DDM-styrenhet
CEM-1A52 Kommunikation med DDM-styrenhet. Signal saknas

..inget att gå på direkt..bytte LMM "biltemas" för att bara se om de hjälpte tog ur säkringen under huven vänta en kvart..raderade sen dom 2 koderna å startar bilen JIPPI den funkar :lol: backar ut ur garaget å låter den stå på tomgång en stund..stänger av bilen å kollar felkoder samma koder fortfarande..startar den igen :-(O) å då är de samma j-vla fel igen den går som en påse nötter
och MOTORPRESTANDA NEDSATT..ja blir tokig..Varför får ja inga andra felkoder som e relevanta med problemet för nått problem e det..å varför gick den bra i 2-3min ? vill inte lämna den till volvo men de känns som ändhållplats för bilen just nu..
Användarvisningsbild
av wissel
Tror inte dessa felkoder har med bilens motorgång att göra.
Har du koll på Tändstiften, Tändspolar, när byttes ditt Bränslefilter ?
Den går bra någon minut sedan problem kan ju vara att bränsltrycket
faller då filtret är tätt o inte släpper igenom tillräckligt med soppa ?
Vilken sorts läsare har du ?
PPC eller VIDA är väl dom som man kommer längst med......!
Men förstås även med en "vanlig" läsare så borde felkod komma på
motorsystemet tycker jag men kanske inte på Bensinfiltret då detta är
ett rent Mekaniskt fel, jag menar allt kan ju vara helt UTOM att bränslefiltret
är igenkleggat ?!
Det skall bytas efter 16 000 mil, kan du se på servicefaktura om detta gjorts ?
Bara idéer o ett vagt försök att hjälpa till---- :lol:
av Tobzter
Har en ppc ..18000 gjordes på volvo gör drygt 2månader sen..16000 gjordes föra året ska leta fram å kolla om bränsle filtret e bytt
är de nå fel på tändspole ska man ju få felkod...sen att den går att köra när man har "fullgas"bli ju inte så mycket eftersom de e reducerad då hackar den inte eller något alls
av Tobzter
Jaha..bränslefiltret verkar inte vara bytt...men starta bilen i morse då har en stått hela natten..den starta så fint körde ut från garaget inga felmeddelande Den tveka lite precis när man gasar till men inte mycket..körde en sväng på ca 2mil gick hur bra som helst inga meddelande eller något ,stabil tomgång.stängde av bilen och starta den igen samma skit igen den går dåligt å alla felmeddelanden kommer tillbaka...sen lät ja bilen stå ca 30min å prova starta igen då funkade den bra igen..stängde av å satt på igen då gick den skit..förstår verkligen ingeting..å fortfarande inga felkoder
Användarvisningsbild
av wissel
Då har ditt Bränslefilter "rullat" i 18 000 mil.
Kan föreställa mig hur det ser ut inuti !
av Tobzter
Så nu är bränslefiltret bytt i alla fall men bilen går skit men de är bytt i alla fall :lol:
men nu har ja hitta en ny felkod helt plöstligt ecm91b7 spjällhuset har som sagt de nya spjället men de verkar strula åkså...jaha är de nytt som gäller då

Bra att du hittade det. Ännu bättre att […]

Fantastiskt vacker kärra 🏆👌🍾👍

Hastighetsmätare 760

Tjena, har en 760 diesel från 1988 där […]

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]