NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

AP40 skrev:
AP40 skrev:Kan det vara så att en sten kilat sig fast mellan bromsskölden och skivan. ??:-/
Ska kolla om det kan vara så. Men ljudet som uppstod lät mer som om kuggar skrapa mot varandra
Låter misstänkt likt som när en sten fastnar vid skivan. Ofta släpper den av sig själv alt om man backar direkt efter att ljudet uppstår. Sen kan det ju gå en månad till innan nästa stan fastnar. Ljudet låter oerhört illa och metalliskt. Så måla inte fan på väggen riktigt än :D
Kimmen90 skrev:
AP40 skrev:
AP40 skrev:Kan det vara så att en sten kilat sig fast mellan bromsskölden och skivan. ??:-/
Ska kolla om det kan vara så. Men ljudet som uppstod lät mer som om kuggar skrapa mot varandra
Titta då också på damaskerna till drivknutarna.
Kimmen90 skrev: Om det nu är drivknutarna. Om man köpt en beg bil av firma, är det något som garantin ev täcker ?
Hur längesedan var det du köpte bilen?
Är det inte mer än 6 månader sedan ska du få det åtgärdat... om man nu inte räknar en drivknut som slitdel.
Kanske en uppdate är på tiden, var till ÅF och då fick en person som går igenom bilarna som de har till försäljning testköra min. Till svar fick jag att det är kompressorn till ABS/ESP som låter och det ska tydligen vara helt ofarligt. Låter tydligen då kompressorn får jobba hårt.
Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]

installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]