Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
djrogga skrev:Jaha,va bra då!!....men tyvärr så var det inte svar på min fråga.....??
Du har redan fått svar av mig. Jag bytte lamporma "bakifrån". Annars köp Haynes boken, står hur man gör där om det skiljer på modellerna.

Mvh
Lennart
av umekille
sitter det 1-lampa för varje strömbrytare eller är det 1-lampa i en
plastslinga som lyser upp? Bälteshållarna vid sätet har dem fördraget
lyse (på 745 lyser det/945 svart)?
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag är ju inte säker att det är samma som på min (745 -88B) som på din,men en jobbar kompis har en 945 -95 och utan att ha tittat in på baksidan så ser det ganska likt som på min, jag bytte alla instrument och "knapp" lampor i vårras och alla satt i en liten (vit) hållare baktill i knappen eller vredet utom den till värmereglaget. Den sitter direkt in i panelen.

Mvh
Lennart
av Eirike93
Slaktarn skrev:Är det Volvo som gäller för att få tag i dessa lampor?
Om det är samma lampor som sitter i knapparna på t.ex nyare 850, så finns dessa på Kjell :)
av Slaktarn
Just såna ja!
Dock lite sent sett av mig då jag redan sponsrat Volvo med en skaplig slant för nya.
Men, jag sparade de gamla så dessa ska köpas på Kjell och lödas på hållarna för att ha på lut.
Fönsterhiss ur funktion

Monterade lös insidan på dörren oc[…]

Volvo car UX

IMG_1381.jpeg Det var på tiden. Nu fatt[…]

Bromsar på S60

Bromsarna på S60n liknar inte andra bilar […]

En fråga om rostlagning

Hej. Finns många olika varianter och lö[…]