Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
jag har haft mitt kit i 3 år nu, och enda mankemanget jag har haft var en trasig ballast.
av perhall
ptrj skrev:
Bosa skrev: Så därför är jag inne på Lightforce då de är de enda med 70 watts xenon, alla andra tillverkare kör väl med 35 watt mig veterligen.
Innan du bestämmer dig för 3x 70 watt xenon så rekommenderar jag dig att hitta någon med denna setup så du får testa. Själv fick jag röda fläckar i synfältet efter att jag passerade en större vägskylt (modell blå med ortsnamn). Sen tyckte jag även att det blev ansträngande för synen när det var dags att blända av till halvljus. Kör med 2x35w + 1x55w nu men funderar på 3x55w i vinter.
Intressant... min morbror köpte en bil med fyra extraljus men kopplade ur två eftersom, som han sa, det blev svart när han bländade av. Undrar hur lastbilschaffisar gör med det där, de har ju ofta 8 xenonextraljus.../PH
Användarvisningsbild
av palmqvist
Har själv 3x NBB Alpha 225 orginal xenon med bred ljusbild, dessa har funkat hur bra som helst. Har även kört med konverterade både 55 o 70 watt men tycker det blir för mycket självbländande vid reflekterade ytor.
Hade till o börja med 2 * bred 1xpencil ljusbild men har numera 3 bred, pencilbeamen var bara jobbig blev en skarp punkt 1.5km bort dock är det nästan nödvändigt med 3 NBB då ljubilden känns betydligt bättre med 3 än 2
Användarvisningsbild
av Bosa
Har 50 eller om det är 55 watt i NBB:arna idag och är inget som stör mig, kör med 2 breda och en pencil i mitten och för mig fungerar det perfekt. Pendlar 15 mil per dag och är mest skog med ett gäng renar, älgar och rådjur. Ser älgspår eller älg flera gånger i veckan på vintern, passerar en by på den sträckan och inte så mycket vägskyltar. :)

Funderar dock på om jag ska gå på Lightforce eller ge 75W-konvertering i NBB:arna en chans då det skiljer endel i pengar men har som sagt väldigt dåligt förtroende för xenon-kit, får se hur jag gör.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?