Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JT855
Har inget tekniskt kunnande om sportluftfilter, men frågan var ju vad vi tycker om det... :) Sitter ett BSR öppet filter med avskärmning på v40´n jag har köpt. Var igår på skroten och hämtade en orginal luftburk samt på mekonomen och köpte ett orginalfilter. Orkar inte höra det där störande låtsasdumpljudet varje gång jag släpper gasen. Låter ju fan bara som frustrerad kossa... :)
Användarvisningsbild
av Arbu11
JT855 skrev:Har inget tekniskt kunnande om sportluftfilter, men frågan var ju vad vi tycker om det... :) Sitter ett BSR öppet filter med avskärmning på v40´n jag har köpt. Var igår på skroten och hämtade en orginal luftburk samt på mekonomen och köpte ett orginalfilter. Orkar inte höra det där störande låtsasdumpljudet varje gång jag släpper gasen. Låter ju fan bara som frustrerad kossa... :)
Hahaha, härligt ^^
av JT855
Nix, ljudet är borta nu då orginalburken är på plats. Dumpljud och filterljud är ju bägge luftljud. Dock härligare med dumpljud som släpps ut med lite tryck. Filterljud är bara rent störande tycker jag... Har inte v40 en mer eller mindre knäpptyst återcirkulerande dump? Hör då inte minsta lilla dumpljud från min.
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]