NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
För isofix fästena bak? Går att få tag i för 150kr om du letar lite på internet: http://www.volvopartshop.com/rear-seat- ... 4688-p.asp
av V50Summum
bjornligan skrev:
andreas_lofgren skrev:Bak har det varit standard länge. Fram tillval tillsammans med avstängningsbar airbag. Låter oerhört märkligt att det skulle saknas bak på en -09.

Har du kört ner näven ordentligt mellan ryggstödet och sittdynan bak? De sitter intryckta långt ner, de syns inte om du inte delar på dynan.
Har en 2010a momentum med avstängninsbar airbag utan isofix någonstans
Sanslöst dåligt av världens säkraste bilmärke att inte kast dit fästen som kostar dem 20kr!

Har inte det på min Summum heller. Finns dock fäste för det som jag håller på att "forska" i för att få fram. Finns till framstolen oxå, men de är tydligen inte certifierade på V50... Blir bara sååå trött!
av Pernillaeskilstuna
Supergammal inlägg men puffar upp det i hopp om att någon kan hjälpa en desperat 3barns mor :-D
Har en v50-08 och söker efter isofix till framsätet nu.. letar som en gaaalning men hittar bara instruktioner från tex volvo hur dom ska monteras men inte vart jag kan köpa dom !? ( har ringt volvo som påstod ej sälja isofix fram ?!)
av JallooZ
Det finns tyvärr inga isofix fästen att montera fram. Varken förberett eller godkänt.
Letade själv som en galning för just v50 fram, fick svaret från volvo verkstad.
av flub
JallooZ skrev:Det finns tyvärr inga isofix fästen att montera fram. Varken förberett eller godkänt.
Letade själv som en galning för just v50 fram, fick svaret från volvo verkstad.

Klart det finns, 31263126.
Men den verkar inte säljas längre.

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]

Värmare XC60 22-

Ja, det var då inte den uppgiften jag fick f[…]

Bromsrör höger fram

Håller tummarna för att du får ih[…]