Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Inte på rödblockarna väl? :shock: :shock: ?:-/

Har ju asken i bilen tror jag, kan ju gå och kolla sen :mrgreen:
Hej igen! Jag har fått bytt bränslefilter och tändstift. Efter en kallstart så startade bilen efter ett tag, hostade till rejält och sedan dess har srs lampan lyst (sedan torsdags). Var inne och fått bytt tempgivare och tändkablar som var lite slitna. Men verkstaden hade inga avläsare för vad som orsakar srs utlöst. De har försökt koppla ifrån batteriet utan att det hjälpte. Volvo tar visst 750 kronor bara för att läsa av felkoder... Tycker det är dyrt. Det blir väl till skrota bilen eftersom det kommer bli för dyrt att åtgärda ev. större problem med srs:en. Tack iallafall för visat intresse!
PWE skrev:Hej igen! Jag har fått bytt bränslefilter och tändstift. Efter en kallstart så startade bilen efter ett tag, hostade till rejält och sedan dess har srs lampan lyst (sedan torsdags). Var inne och fått bytt tempgivare och tändkablar som var lite slitna. Men verkstaden hade inga avläsare för vad som orsakar srs utlöst. De har försökt koppla ifrån batteriet utan att det hjälpte. Volvo tar visst 750 kronor bara för att läsa av felkoder... Tycker det är dyrt. Det blir väl till skrota bilen eftersom det kommer bli för dyrt att åtgärda ev. större problem med srs:en. Tack iallafall för visat intresse!
Srs kan du själv kolla via diagnostikuttaget på vänstersidan
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]