Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
Gäller för alla modeller och motorbeteckningar. Kika på valfri modell med exempelvis D3-motor så ser man att trean är annorlunda. Skedde i och med MY13.
av uuno_san
Såg en ny V70 MY13 på Bilia, "7:an" hade oxå fått en ny design.. Så det stämmer att det är alla modeller och motorbeteckningar..
av Petróvitj
moffe skrev:
Huuur kan man spåra iväg till att en XC50 ska komma för man byter typsnitt på siffran 6?
HeHe :) Man bara hoppas på att det skulle komma något nytt...
precis! :)
LOTEZ skrev:Huuur kan man spåra iväg till att en XC50 ska komma för man byter typsnitt på siffran 6?
Om man tittar t ex på denna bilden:

Bild

... så syns det att 5-an på avstånd kan misstas för 6-an.
Om nu Volvo planerar en lillebror XC50 till XC60 (som det dök i media då och då) då vill man ju säkert att bröderna skulle skilja sig från varandra så mycket som möjligt bakifrån, åtminstone i modell beteckningen. Därför ändrar Volvo disignen på 6-an (m.m.) nu. - En sån liten teori låg bakom frågan:
"Tecken på att det kommer XC50 snart kanske?"
Små nyanser kan berätta mycket.

Den som är intresserad i Volvo SUVar vill ju justera framtidens inköps planer så tidigt som möjligt :)

moffe skrev: Själv hoppas jag på att det skulle komma en ny XC90 snart. Men det lär ska dröja, till åtminstone 2014(tidigst) om ens då.
håller tummarna.
Volvo har i alla fall siktat mot 2014 då första SPA-bilen (XC90 alltså) borde komma:
http://www.volvocars.com/se/top/about/n ... itemid=282

/Alex
av Raymond
Det var svårt att skilla på D3 och D5. Om man har betalt en hel massa tusenlappar ekstra for den stora motorn (spesielt her i Norge!), vill man jo at grannen skal kunna se det på långt håll :-D Men faktisk, det er orsaken. Det er mycket svårt at skilla på 3 och 5 på lite avstånd. Och man vill ju ha samma logotyp på alla siffror.
av lobbysleeper
Mycket bra av Volvo. Snyggare typsnitt och som sagt, alltid varit svårt att på avstånd urskilja exakt vilken siffra det är.
av riha
moffe skrev: Själv hoppas jag på att det skulle komma en ny XC90 snart. Men det lär ska dröja, till åtminstone 2014(tidigst) om ens då.
håller tummarna.
Volvo har i alla fall siktat mot 2014 då första SPA-bilen (XC90 alltså) borde komma:
http://www.volvocars.com/se/top/about/n ... itemid=282

/Alex[/quote]

Det intressantaste med den länken var ju att se försäljningssiffrorna per bilmodell för 2011.
XC60 har ju sålt nästan dubbelt upp mot någon annan av de andra modellerna i listan.

Sen trodde jag också att det såldes fler bilar i USA än vad siffrorna visar, Sverigen är ju i stort sett (nästan) lika stor marknad som USA är.
Användarvisningsbild
av MartinS
riha skrev: Det intressantaste med den länken var ju att se försäljningssiffrorna per bilmodell för 2011.
XC60 har ju sålt nästan dubbelt upp mot någon annan av de andra modellerna i listan.

Sen trodde jag också att det såldes fler bilar i USA än vad siffrorna visar, Sverigen är ju i stort sett (nästan) lika stor marknad som USA är.
Den visar ju hur liten V70, den är ju storsäljaren i sverige men globalt ligger den ungefär i mitten, en bit under hälften av så många XC60 som säljs. S60 är ju lite av det omvända, liten i Sverige men två globalt.

Volvo är ju riktigt små USA, när man läser på amerikanska forum köper många XC60 för att de vill va själva att ha en bilmodell i sin stad, typ.

/Martin
av grålle1
Håller med enligt devisen: Gamla typsnittet var snyggt, nya typsnittet var snyggare, men utan dekaler är snyggast... 8)
Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]