- tor 30 aug 2012, 16:00
#676791
Jag har nu snackat med Volvo och han gick och jämförde naven på en V50 och v60 och trodde det skulle gå...skillnaden på dem är ju 2,5 mm i offset eller "ET"...
Enda jag är lite orolig för är ju om bromsoken skulle ta i...om det skulle ta i lite vid fulla rattutslag är det ju bara att svänga lite mindre :)
I infon från "statusfälgar" står det ju Max ET 52 men det är ju ET 52,5 på dem som sitter på...
På v60:n är det tydligen bultar m14 och på V50:n muttrar på bultar m12 så hålen i fälgen är ju lite "för stora" men centrum är ju lika och muttrarna koniska så det bör ju gå bra ändå?
Inputs på det någon? :)
/Erik
Enda jag är lite orolig för är ju om bromsoken skulle ta i...om det skulle ta i lite vid fulla rattutslag är det ju bara att svänga lite mindre :)
I infon från "statusfälgar" står det ju Max ET 52 men det är ju ET 52,5 på dem som sitter på...
På v60:n är det tydligen bultar m14 och på V50:n muttrar på bultar m12 så hålen i fälgen är ju lite "för stora" men centrum är ju lika och muttrarna koniska så det bör ju gå bra ändå?
Inputs på det någon? :)
/Erik