Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tungviktarn
ArchAngel skrev:
Tungviktarn skrev:Är väll inget av dom som är direkt bra..!

Därför jag skrev "bättre av två dåliga"
missa det ;)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag körde min V70 2.4T-01 jag hade förut till 21.000mil med vittmärkt orginal spagettispjäll innan det gav upp. Inget att klaga på egentligen, visserligen en kass konstruktion men att något pajar efter så många mil är väl inte hela världen egentligen.

/Martin
av Arnold
MartinS skrev:Jag körde min V70 2.4T-01 jag hade förut till 21.000mil med vittmärkt orginal spagettispjäll innan det gav upp. Inget att klaga på egentligen, visserligen en kass konstruktion men att något pajar efter så många mil är väl inte hela världen egentligen.

/Martin
Kanske inte. Men det är ju så jäkla dyrt att få dit ett nytt. Bara spjället kostar 5 500 till 6 000:-. Det kanske är det som är det egentliga problemet.
Användarvisningsbild
av MartinS
Arnold skrev:
MartinS skrev:Jag körde min V70 2.4T-01 jag hade förut till 21.000mil med vittmärkt orginal spagettispjäll innan det gav upp. Inget att klaga på egentligen, visserligen en kass konstruktion men att något pajar efter så många mil är väl inte hela världen egentligen.

/Martin
Kanske inte. Men det är ju så jäkla dyrt att få dit ett nytt. Bara spjället kostar 5 500 till 6 000:-. Det kanske är det som är det egentliga problemet.
Ungefär som ett AC-kondensorbyte, som också gav upp efter samma miltal.

/Martin

Nu lött om DIM och den fungerar 100%-igt igen[…]

I mitt fall var det kylfläkten, jag gick bet […]

@EbbevonVolvo , Ja, man skulle kunna ta en maskin[…]

Sommarpuckar och 20st nya hjulmuttrar monterat p&a[…]