- lör 11 aug 2012, 16:13
#670714
Ska du sänka trycket får du byta programvara.
Tycker dock inte att du behöver göra det. Tror dina stift har suttit i för länge, det är nog därför du har
så tjock beläggning på dom. Att den rycker har nog med det att göra. Slitna stift eller stift med fel
värmetal kan ge svag gnista under högt laddtryck. Viktigt också att elektrodavståndet är rätt.
Hör med Autotech vad de rekommenderar för stift till din bil.
Vad gäller öppet filter så är det en utmärkt lösning om det inte suger in varmluft från motorrummet. Det
bör vara avskärmat.
Viktigare är att använda rätt typ av filter. Ett AEM oljefritt filter renar lika bra som ett org. pappersfilter
och i och med att du inte behöver olja in det så kladdar du inte ner din LMM med oljerester.
Autotech säljer AEM filter.
En laddtrycksmätare är inte fel att ha.
Tycker dock inte att du behöver göra det. Tror dina stift har suttit i för länge, det är nog därför du har
så tjock beläggning på dom. Att den rycker har nog med det att göra. Slitna stift eller stift med fel
värmetal kan ge svag gnista under högt laddtryck. Viktigt också att elektrodavståndet är rätt.
Hör med Autotech vad de rekommenderar för stift till din bil.
Vad gäller öppet filter så är det en utmärkt lösning om det inte suger in varmluft från motorrummet. Det
bör vara avskärmat.
Viktigare är att använda rätt typ av filter. Ett AEM oljefritt filter renar lika bra som ett org. pappersfilter
och i och med att du inte behöver olja in det så kladdar du inte ner din LMM med oljerester.
Autotech säljer AEM filter.
En laddtrycksmätare är inte fel att ha.
Dura lex, sed lex
http://www.garaget.org/fartdare
http://www.garaget.org/fartdare