Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade Nivomat på min gamla V70 97:a. Det spelade ingen roll hur mycket man lastade, nivomat lyckades trolla bort vikten effektivt så till den milda grad att man hade hunnit glömma det när man svängde av från motorvägen och skulle börja bromsa. :lol: Det fungerar även så bra så det tog typ ett år innan jag noterade att jag hade den utrustningsdetaljen.

Saknar det som fan på min nuvarande. Då jag provkörde den nuvarande första gången hade den sommarhjulen i bakluckan och jag trodde bakstötdämparna var slut när den var så svajig över farthinder. Påpekade det åt handlaren. Blev lite förvånad då jag fick veta att dom splitternya. Dom hade tvingats besikta den medan den stod hos dem och den hade blivit underkänd pga det.
basberoende skrev:Underbart med nivåmatic ju ;)
Bild
Jaja, så lastar du i Fru, 2 tonåringar, en hund och en fullvuxen karl samt lika överlastad husvagn på kroken och kuskar runt med detta på våra fantastiska svenska vägar i ca 3000mil.
Inte ens nivomatic orkar med det.
Bewsfroe skrev:OT: Hur viktigt är detta?

Bild

T: Här kommer länk till resten av monteringsanvisningen. Du kanske kan ha lite nytta av den oxå :)
http://accessories.volvocars.com/Access ... 09%29_2002

Edit: Såg att det va ett tag sedan du postade frågan... Jaja kommer kanske till glädje för någon annan (om dom behagar söka)
Tackar.

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]