Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Först vill jag tacka för alla tips och råd, sen finns det som sagt en del som hakar upp sig på vissa ord, tyvärr är det visst så...
Tycker bara det är trist att de som gör det inte har något annat för sig, men men...

Vidare så lutar det åt Autotech ! :wink: :-)-)
Jag har bra erfarenheter av BSR i min Saab. Men ska man trimma mycket och vill ha en custommap så är det bara glömma hos dem. Men deras vanliga kit funkar kanon. Hur mycket skillnad det blir beror väldigt mycket på om bilen redan är snabb eller mer "Svensson". Min Aero var riktigt kvick redan innan så där märktes mest skillnad från trean och upp över 200...
sirJon skrev:Någon mer än mig som stör sig på dessa besserwisser lördagsgroggfrågor?

Lönande för vem ????? :-O)
Det är inte en besserwisser lördagsgroggfråga.

Vad som är lönande och lönsamt är en subjektiv fråga, i att man även behöver kriterier att jämföra med, och hur balansen mellan olika kriterier viktas.
Rent ekonomiskt är det tveksamt om trimningen är lönsam eftersom besparingen i bränsleförbrukningen (som är beroende på körstilen) ändå är såpass låg att man inte hinner tjäna ihop kostnaden för trimningen inom bilens livslängd.
Men värderar man körbarheten högt, och/eller busbilkaraktär högt...
För att kunna svara på frågan "Är det lönande" behöver vi mer information om vad som värderas.

Lönande lär det i alla fall vara för BSR.
Är det någon som trimmat sin AWD med 2.4/2.5T motorn som vet hur mycket lådan pallar? Sitter en M58 i min om jag inte minns fel. Några av autotechs trimsatser höjer ju vridet ganska rejält och lägger man ned 20-40k som en del av satserna kostar vill man ju kunna använda grejjorna om nån BMW eller Merca blir för närgången :wink: .

/John
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]