Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wohlfie
dieselmagnus skrev:Xenon kräver lyktrengöring. Ej fungerande= 2 på besiktning. Mannen bvrevid mig vid besiktningen höll på att få en 2:a pga att han ej hade spolarvätska i tanken och därmed kunde inte allt kontrolleras. Han sprang snabbt och fyllde i 1l vatten. Vanligt ljus behöver inte detta.

lyktrengöring räcker det då med spolarvätska?

Vill säga om torkar armen skulle vara trasig. och man sätter ditt ett spolar munstycke skulle det räcka?
Användarvisningsbild
av Perc
wohlfie skrev:Har man Xenon så behöver man har högtrycks spolning
NEJ, det behöver du inte. Du behöver strålkastarrengöring.

Lykttorkare är mycket effektivare än högtrycksspolning. Orsakerna till att lykttorkarna utrotades var dels priset och dels att bilbranschen gick över till plaststrålkastare. Torkarbladen repar plasten. Högtryckssprutorna är skonsammare.
av wohlfie
Då jag upptäckte att inte vänstra torkar motorn änns funkar.
Så beslutar jag mig att plocka bort motorn på båda sidorna. (Höll på få en liten chock när jag hörde priset)

Nu är frågan måste jag ha spolning nu?
Om så är fallet hur löser jag detta för få mer dusch.

Kommer inte hinna få fram grejer till fredag då jag ska in och besikta.
Så kommer chansa att besikta utan torkar samt spolning. Luktar 2:a men men. få ta det.

Då en på volvo sa till mig att han hade tagit bort allt spolning och armar och har xenon ljus. och det gick igenom.
Det var annat förr sa han...

Kommer försöka leta täcka pluggar som passar och sen få ditt någon form av munstycka som sprider ut bra... de är nog inga fel att ha.
av wohlfie
Perc skrev:
wohlfie skrev:Har man Xenon så behöver man har högtrycks spolning
NEJ, det behöver du inte. Du behöver strålkastarrengöring.

Lykttorkare är mycket effektivare än högtrycksspolning. Orsakerna till att lykttorkarna utrotades var dels priset och dels att bilbranschen gick över till plaststrålkastare. Torkarbladen repar plasten. Högtryckssprutorna är skonsammare.
Så jag måste ha torkar armar då? eller fatta jag fel.
Användarvisningsbild
av Perc
wohlfie skrev:Så jag måste ha torkar armar då? eller fatta jag fel.
Du måste ha strålkastarrengöring.

Absolut enklast är ju att laga det du har istället för att börja krångla med att bygga om till högtrycksspolning. Eller så försöker du besikta och ser hur det går. Det skulle jag göra.

Exakt vad är det som har "gett upp" förresten?
av wohlfie
Perc skrev:
wohlfie skrev:Så jag måste ha torkar armar då? eller fatta jag fel.
Du måste ha strålkastarrengöring.

Absolut enklast är ju att laga det du har istället för att börja krångla med att bygga om till högtrycksspolning. Eller så försöker du besikta och ser hur det går. Det skulle jag göra.

Exakt vad är det som har "gett upp" förresten?
Ja motorn på höger sida går inte alls.. när jag hade allt borta så testa jag höger motorn på vänster sida o gick inte heller.
Har dock inte öppna detta än.. så vet inte hur det ser ut.
Men helt klart som du säger bästa vore och få det som de ska vara... så ska ge mig på motorn och spana lite.

Kommer skriva på fredag hur det gick:)
av wohlfie
Nu läser jag lite mer på inköpts pappret och det står Bi-xenon ljus
Vad menas med just Bi-Xenon ljud är det att man bara har det på hel ljus?
och vanlig lampa på halv ljus?
Eller heter det bara så när man har xenon ljus?
av wohlfie
Nu har jag ångra mig totalt.
Köpte mig två nya motorer samt torkararm.
Gick på 5015kr men hoppas väll att dessa håller i iallefall 5 år.
Plus att jag har 1 i reserv:)

Någon som köpt detta som vet om den lilla plåtbiten följer med motorn??? Plåtbit som är fast skruvad med 4 st skruvar på motorn.
Användarvisningsbild
av Perc
wohlfie skrev:Nu läser jag lite mer på inköpts pappret och det står Bi-xenon ljus
Vad menas med just Bi-Xenon ljud är det att man bara har det på hel ljus?
och vanlig lampa på halv ljus?
Eller heter det bara så när man har xenon ljus?
Det finns väl ingen riktigt exakt definition på bi-xenon, men i volvos fall innebär det att du har xenon på halvljuset. Då du slår till helljus fäller halvljuslampan upp sig (om jag minns rätt) och så tänds det en halogenare som hjälp.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]