Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kurtoua
Med en enklare felkodläsare kan vara så att den läser bara felkoder det som behöver av läsas på din bil är larmorsak En vanlig orsak är att larmtråden i bakrutan ärgar av under spolarmunstycket det går att laga med elekttriskt ledande färg (för värmetrådarna i bakrutan) man kan jorda den lilla glastråd som finns på höger sida fastsatt med tryckknapp.
Mvh Kurtoua
av spector83
Kurtoua skrev:Med en enklare felkodläsare kan vara så att den läser bara felkoder det som behöver av läsas på din bil är larmorsak En vanlig orsak är att larmtråden i bakrutan ärgar av under spolarmunstycket det går att laga med elekttriskt ledande färg (för värmetrådarna i bakrutan) man kan jorda den lilla glastråd som finns på höger sida fastsatt med tryckknapp.
Mvh Kurtoua

tror jag hitta felet. tvättade bilen här för ett par dagar sen och märkte att det läckte vatten under bilen flera timmar senare. det första jag tänkte på va att ac:n läckte. men det visade sig att höger dimljus va sprucket och tog in vatten efter att jag tvättat. så det har vad jag fattat för blivit en kortslutning och slagit ut larmet =P
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]