Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

wissel skrev:
DanielNorsborg skrev:Nästan garanterat en eller flera tändspolar som gått sönder, byt allihop på en gång, dyrt som F-N men det är värt det i längden. Fick göra samma sak på min S80 T6:a för bara några veckor sedan...
Varför byta saker som funkar ?
Gör en Felkodsavläsning så vet du ju vilken/vilka som spökar..... :P
Det är inte säkert att man får reda på vilken av dom som är felaktig via felkodsavläsning om man inte åker till Bilia naturligtvis. Enligt meken där jag lämnade in min så är livslängden på dom ungefär lika lång vilket är ganska logiskt om man tänker efter lite, så då är det lika bra att byta allihopa på en gång...Annars kanske man byter 1-2 stycken å bilen går som en klocka i några veckor för att sedan drabbas av samma fel, verkar onödigt tycker jag.
Användarvisningsbild
av Kaxe
Jag har PPC och den visar direkt vilken cylinder som misständer så Bilia är inte nödvändigt om du har rätt felkodsläsare.
mannen2008 skrev:Då var det nya rekordet satt!
Har precis inhandlat mig en välservad T5:a från 2000, när jag provkörde bilen kände jag en viss tvekan innan turbon släppte på för fullt samt att bilen på låga varv kunde hacka till lite(typ som att den missade en tändning på en cylinder).
Nu kommer rekordet: När jag skulle åka och lägga på ägarbyteslappen på postlådan i vårt härliga sommarklimat (läs regn) så gick antispinnen in och lugnade ner bilen. Bra tänkte jag, då har vi provat det..Problemet är bara att efter det så går bilen på 4 och ibland 3 cylindrar samt att det luktar som att någon illasinnad person har tänt eld på en oljeimpregnerad siameskatt under bilen. (för alla djurvänner kan jag meddela att den enda katten under min bil är den som fabriken stoppade dit, jag har kollat :wink: ).
Kan någon som är mer van vid denna motor än jag med mina 23 minuter komma med en rimlig förklaring över vad som kan gått åt H-vete?
Tacksam på riktig över hjälp i denna fråga!
Tändspolen på 4:ans cylinder förpassades in i hallonbuskarna och en ny tog dess plats! -Nu går den precis som innan sommarturen, TACK ALLA FÖR HJÄLPEN!!!
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]