Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Knight8806 skrev:
Hur är kvaliten? Jag har hittat en 2008 classic momentum med samma utrustning som dig knight som gått 7200 mil.
Håller bilen ihop? Förbrukning? kör du man eller aut?
Ska du köpa ny bil dst02? Kul!

Jag kör manuell (tror den kallas för M56-lådan, dock ej helt säker). Underbar låda med distinkta lägen och korta utslag. Känns definitivt inte som dagens manuella lådor i V70II. Motorn är 2.4 170 hk (bensin) och blandad körning ligger på runt 0.8, men då är det mycket körning i tätort och stad. Jag tycker bilen har hållit sig väldigt bra måste jag säga. Sätena är väldigt sköna och hela interiören håller en hög kvalitet, utan knarr och gnissel. 7200 mil låter som en hyfsat försiktigt körd bil (lågt miltal). Jag skulle definitivt satsa på momentum (minst), då Bi-xenon strålkastare, regnsensor, parkeringsvarnare, larm, spoilerljus och dimljus är viktiga tillval.

Vanliga problem med V70 brukar ju vara spjällhuset, spindelleder, larm som tjuvutlöser, automatlådor som havererar pga. ej utfört oljebyte. Jag har endast fått problem med larmet som tjuvutlöser pga. defekt i kupésensorn, inte så dyr historia dock. :D

Om jag skulle få dela ut pluspoäng till bilen så skulle jag nog säga: den 5-cylindriga motorn håller bra kvalité och låter fint, väldigt bekväma säten, trevlig interiör som håller god kvalitet, bra isolerade dörrar med "kassaskåp-klang" när man stänger dem, vilket ger en betryggande känsla, gott om utrymme i bagaget, praktisk med sjyssta fack.

Minus skulle nog vara, trångt där bak trots intrycket av att bilen är stor (finns inte stort benutrymme). Reservdelar kan vara något dyra!

Har du bilder på bilen eller länk? Hjälper gärna till så gott jag kan!
Låter bra, till all besvikelse stog de med en stor skylt "såld" på bilen när Jag kollade in den igår tyvärr.
Den va grymt välvårdad men Jag får väl leta vidare.
Låter bra, till all besvikelse stog de med en stor skylt "såld" på bilen när Jag kollade in den igår tyvärr.
Den va grymt välvårdad men Jag får väl leta vidare.
Ah synd! Men det finns många fiskar i sjön (om man nu kan uttrycka det så). Ta en titt på Blocket eller Bytbil.se, finns ett gäng alternativ som ser lovande ut.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]