Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Volvos bättringsfärg stämmer till 100% på min bil, biltemas kan jag inte säga nåt om då den inte går att hitta/köpa. När jag försökte kom jag hem med en färg som inte var i närheten, alltså fel färg och fel i tabellen.
Är helt övertygad om att jag kan gå med färgkoden till en färgbutik och få rätt där också.
av JT855
Tack för alla svaren.

Jag är medveten om att det är en gammal bil. Dock så är det ju frontspoilern jag ska lacka, så man får ju ändå en brytkant med svart mellan spoilern och resten av bilen. Stämmer det bara till 95% så tror jag inte man kommer se någon skillnad. Har pratat med en lackfirma i närheten och dom köper tydligen färg av lokala färghandlaren. Ska kolla där också, om dom kan blanda färg på sprayburk. Har ju som sagt 418-11 på bilen, men just -11 kan väl inte ens volvo ordna fram?
av JT855
Som jag har fattat det, så är -11 en "tillverkarkod". Alltså talar bara om vem som tillverkat färgen. Dock så ska det ändå kunna vara viss nyansskillnd på alla olika tillverkarnummer. Tror inte det går att göra något åt det :/
Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = Lam[…]