Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Mitt inlägg handlar inte ett smack om tro. Det handlar bara om hur serviceintervallen fungerar. Sen får man ju såklart tycka vad man vill om det i sig.
av JimBob
Ja, så klart!
Var absolut inte menat som ett påhopp eller kritik mot något inlägg.

Utan bara en tankeväckare i all välmening.

Idag är det fredag =)

/J
av Gubbel
hollan skrev:sätt dej i bilen stäng dörren stoppa i nyckeln inga fötter på några pedaler tryck en snabb gång på startknappen med höger hand för med vänstra trycker du in trippknappen efter ett par sek och håll den inne samtidigt trycker du på startknappen och håll den inne ett par sekunder tills tändningen går igång = alla röda varningslampor tänds fortsätt håll trippknappen inne tills den oranga triangeln mellan hastighetsmätaren och varvräknaren börjar blinka släpp då trippen ganska omgående typ efter första blinket sen va de klart
Min XC70 D5 2011 servades i januari helt enligt serviceprogrammet. Då hade den gått ca 2200 mil.
En påminnelse om att man skall boka tid för service dök sedan upp vid 2900 mil under april. Jag förstod att detta har att göra med 3000-milsgränsen och har inte brytt mig.
Nu testade jag rådet ovan och fick bort meddelandet.

Så, tack för rådet.

En intressant sak dök upp på displayen när motorn gick i gång direkt efter åtgärden. Den visade oljenivån i motorn med en streckad linje och en text om att oljenivån är OK. Meddelandet var synligt i några sekunder.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nackdelen med att göra som du gjorde nu är att nästa gång den varnar så gör den det antingen x antal mil eller sex månader för sent. Har du otur innebär det att din garanti inte gäller som den ska.. Du får nu alltså själv hålla reda på så att du utför näste service senast i januari, alternativt tidigare om du kört för många mil innan det.

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en ani[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]