hollan skrev:sätt dej i bilen stäng dörren stoppa i nyckeln inga fötter på några pedaler tryck en snabb gång på startknappen med höger hand för med vänstra trycker du in trippknappen efter ett par sek och håll den inne samtidigt trycker du på startknappen och håll den inne ett par sekunder tills tändningen går igång = alla röda varningslampor tänds fortsätt håll trippknappen inne tills den oranga triangeln mellan hastighetsmätaren och varvräknaren börjar blinka släpp då trippen ganska omgående typ efter första blinket sen va de klart
Min XC70 D5 2011 servades i januari helt enligt serviceprogrammet. Då hade den gått ca 2200 mil.
En påminnelse om att man skall boka tid för service dök sedan upp vid 2900 mil under april. Jag förstod att detta har att göra med 3000-milsgränsen och har inte brytt mig.
Nu testade jag rådet ovan och fick bort meddelandet.
Så, tack för rådet.
En intressant sak dök upp på displayen när motorn gick i gång direkt efter åtgärden. Den visade oljenivån i motorn med en streckad linje och en text om att oljenivån är OK. Meddelandet var synligt i några sekunder.