Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
Markos67 skrev:Hej på er ! Kul med så bra respons .. tackar !! Måste komma med en förtydligande .. Bilen är utrustad med IAQS Luft kvalitets system ! Och den har inte den utbyggda fläktfunktion , så att den fyller kupen med frisk luft . Jag skrev ju att när jag tryckte " lås upp bakluckan" då startade fläkten i kupen . Hänger ni med ? Så det är 2 olika system , med vissa olika funktioner . /Marko
Din bil är alltså en V60 Bas eftersom att du inte har båda systemen utan tydligen bara luft kvalitesystemet, då som tillval eller?
Annars så har du bägge systemen i bilen om du har Kinetic eller högre utrustningspaket.

Metal: har din bil varit inne på service antingen 1500 mil eller års service och fått filtret bytt, annars försvinner funktionen enligt instruktionsboken.
Jo, har allt läst det i instruktionsboken men min fråga är mer om det filtret är ett speciellt filter eller är det det som är kupéfiltret? I instruktionsboken så står det att "För att behålla CZIP-standard i bilar med CZIP ska IAQS-filtret bytas efter 15 000 km eller en gång per år beroende på vilket som inträffar först.".
Min bil var inne på ordinarie 1- års service då bilen hade gått ca 1000 mil och då borde väl detta filter ha bytts?

Det jag undrar lite över är följande formulering dock... : "I bilar utan CZIP och då kunden inte vill behålla CZIP-standard ska IAQS-filtret bytas vid ordinarie service."
Till att börja med, varför skulle man inte vilja behålla CZIP-standard? Och vad gör det egentligen för skillnad att byta filtret vid ordinarie servicetillfälle (i mitt fall ca 1000 mil/<1 år) gentemot att byta det vid 1500 mil/1 år. Är det något som måste nollställas eller liknande när man byter detta filter eller vad?

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]