Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev: OM det är så att den är reggad som egen modell hos skatteverket. .
XC70 D4 AWD finns ju redan reggad hos skatteverket. Jag tror att Volvo kommer kalla detta "Kampanj" istället och då kommer tyvärr skatten att vara lika hög.

Skulle man regga den hos skatteverket blir de ju väldigt märkligt när motsvarande V70 blir dyrare än XC70.

Detta är väl så att detta är en snabb åtgärd för att inte tappa allt för många kunder till Alltrack.
av JimmyK
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev: OM det är så att den är reggad som egen modell hos skatteverket. .
XC70 D4 AWD finns ju redan reggad hos skatteverket. Jag tror att Volvo kommer kalla detta "Kampanj" istället och då kommer tyvärr skatten att vara lika hög.

Skulle man regga den hos skatteverket blir de ju väldigt märkligt när motsvarande V70 blir dyrare än XC70.

Detta är väl så att detta är en snabb åtgärd för att inte tappa allt för många kunder till Alltrack.
har fått det bekräftat att denna kommer att reggas som modell hos Skatteverket vilket gör att förmånsvärdet räknas på kampanjpriset. Dessutom kommer Dynamic även på V70 samt på XC60. Bra jobbat Volvo.....
av perhall
Fast DE finns även för V70 så XC70 blir fortfarande dyrare än V70.../PH
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jensen skrev:Dynamit Edt kommer att bli förmånsgrundande och beräknas
finnas på RSV:s sida ca vecka 24
Intressant då är det ju inte kampanj utan fast listpris.
Ja Passaten har ju nästan kommit ifatt i försäljningsstatestiken.
av tunnis
Fan, en xc60 DE hade ju sparat ett par kronor jämfört med den summum extra allt som jag får om en månad.
av perhall
Intressant med Passaten. VW har tagit hela Saabs marknad, typ, Volvo ingenting. Ändå är Volvo billigare än på länge.../PH
Användarvisningsbild
av tbjorn
[quote="Treken"]Tomas tack, la den visst i fel forumdel.

Har även fått en rabattsats som känns lite sådär men inte urdåligt (7%).. Vad är vanligt vid köp av ny xc70?

Den rabatten fick jag utan förhandling hos två handlare, verkar som om det är en normal rabatt vid offertförfrågan.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:Intressant med Passaten. VW har tagit hela Saabs marknad, typ, Volvo ingenting. Ändå är Volvo billigare än på länge.../PH
Volvo fnattar ju upp och ned med sina priser som ett höstlöv i stormen Pär.

Det gör det ju grymt svårt att planera, illa om man ska försöka beställa¨tjänstebil, ännu värre med privatköp, plötsligt har bilen du köpt tappat 100.000 över en natt.

Snart kommer väl rabattkuponger i "Sverigehäftet" för V70.

Jag tror man hade sålt bättre och jämnare antal om man hade haft en stabilare prisnivå på vettig nivå, istället för att vara skitdyr ena veckan och tokbillig nästa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40