Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

VolvoB20 skrev: Tycker din bil har perfekt höjd på den bilden (skitsnyggt). Sänker man den ser det ju hemskt ut. som om fjädrarna hade säckat ihop totalt.

Visst att en ferrari är låg, men en toksänkt volvokombi ser helfel ut tycker jag.
Håller med till 100%

Alla ni som sänker era standardbilar: Det är inte alla som tycker det är snyggt, bara så ni vet.
Jag själv var hos Bilia förra veckan och kikade på deras sportfjädrar som är tillval på R-Design V70II.
Det är Eibach fjädrar som sänker 30mm. Kostar strax över 3000:- Då dem är tillval så bör det inte se för konstigt ut :D
IvanBoring skrev: Avståndet mellan skärm och däck ligger ju nästan på det dubbla orginal.
Det jag tycker blir så skumt/fult är om man sänker så det är olika avstånd till skärmkanten uppe, framför och i bakkant.

Det som jag tycker ser "rätt" ut är om däcket har samma avstånd till skärmen på alla sidor.
VolvoB20 skrev:Det jag tycker blir så skumt/fult är om man sänker så det är olika avstånd till skärmkanten uppe, framför och i bakkant.

Det som jag tycker ser "rätt" ut är om däcket har samma avstånd till skärmen på alla sidor.
Det har jag faktiskt inte tänkt på men nu när jag tittat på lite bilder så stämmer det. Inte å mycket men det syns. Får väl fortsätta att fundera men som det ser ut i dagsläget så blir det nog ingen sänkning. Har läst en del om olika problem som kan dyka upp och det vete sjutton om jag orkar hålla på och "kladda". Dessutom blir det tydligen inte så bra om man enbart byter fjädrar. Verkar ju som det finns en del som gått tillbaka till orginal eftersom man inte blivit riktigt nöjda.

Tackar för alla tips, råd och synpunkter :)
KimGun skrev:Jag själv var hos Bilia förra veckan och kikade på deras sportfjädrar som är tillval på R-Design V70II.
Det är Eibach fjädrar som sänker 30mm. Kostar strax över 3000:- Då dem är tillval så bör det inte se för konstigt ut :D
Inte för att verka alltför nyfiken men var det inte dej jag köpte däck/fälgar av i vintras? (hade då en svart BMW)
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]