Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

sicnarf skrev:Vad var det för kablar och var hittade du dem?
Den rödsvarta kabeln är till kallstartsgivaren, den görna är till knacksensorn och en vit/gul går till tomgångsmotorn :) där kablarna har börjat brinna är under tändspolen (till höger om du kollar framifrån) dock så har de blivit kortis i tomgångsmotorn, knacksensorn och kallsrtarsventilen :/ så de tre sakerna spökar för mig, de är där jag har hitta fenomenett varför bilen är tvär död ibland ;)

men har börjat med att byta kabel-piskan :D
Här är den nya :)
Bild
Data-boxen har fått sig en jäkla smäll utav kortslutningen så boxen skjutter in bensin konstant till spridarna så att de blir överflödigt med bensin så kompet trycker ner bensinen rakt igenom colv-ringarna och ner i tårget, jag tråde de va spridarna först, men hjälpt inte att byte :/ nu beter sig bilen slö, dricker mycket soppa pendlar mellan 450-1300RMP varm som kall spelar ingen roll :( men ska byta box idag eller imorgon se om de gör någon skillnad, finns inga felkoder, finns bara en fel kod som kommer var 10 mil och den är 1--4--3 och de är ju att knack-sensorn känner av misständningar/spikningar i systemet. misständer gör bilen men BARA när du är ute och kör. säg att du kör i Ca 40km/h sen släpper gasen helt, då börjar den hugga o misstända. men den beter sig inte så om du står på tom gång och du låter den pendla mellan varvtalen?! :)

Om det är samma när du ändrar fl&au[…]

Äntligen va det dags. IMG_1397.jpeg

Din bil var redan trasig, det var därför[…]

Hej, har även detta problem. Vi har en V70 D[…]