poseidon skrev:Hur får du tag på en sån här fin bil?
På blocket
teddysoft skrev:verkligen ett kap, var rädd om den.
Jag köpte den för att använda vilket den kommer att göras sommartid men den kommer ju skötas så den håller sig fin i fortsättningen med :)
Började leta varför den är svårstartad varm och går så ojämt. Ska tydligen kunna vara fel på pulsairventilerna så dom ska kollas upp i morgon :)
Stift, tändkablar, fördelarlock, rotor, luftfilter mm såg relativt nybytt ut och får hänga med ett tag till
25 mil kört och den läcker fortfarande inte olja så motorn är helt tät :D
Alla slangar är i bra skick och ingen oljesöl så långt ögat kan se
Ingen rost inom synhåll för den delen heller
Har knappt börjat ärga än :D
Höger hjulhus bak behöver svetsas, börjar gå hål där :(
Sen är ju dörrarna fläckiga under listerna men dom kommer nog bytas allihop mot nyare (och friskare) med galvning
Förardörren är i sämst skick
Bägge trösklarna blev utbytta 2006 och det var då seriöst gjort :o
Kommer antagligen behövas blästring av trösklarna och bakre skärmkanterna men dom går ju att bättringsmåla utan att det märks allt för mycket.
Har för övrigt redan siktat in en till 740 i samma färg med friska dörrar som ser lite övergiven ut. Ska knacka på någon dag och höra efter om det är något som ska skrotas eller inte.
edit: Sommardäcken ska ju snart på och jag tycker den kan förtjäna någonting finare än 14" plåtfälgar även fast dom har snobbringar 8)
Har två alternativ att välja mellan: 1. 240 Turbofälgar (virgo?), eller 2. Siriusfälgar som tyvärr saknar centrumkåporna