Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Att du skrattar gott med dina smileys visar att du tror att det är ett skämt. Ledsen att göra dej lite besviken. Det är inte ett skämt.
För min del får du använda precis vilka verktyg du vill. Även slägga och spett.
Men om du är intresserad av att få tag i verktyget som passar exakt och som är i princip omöjligt att slinta med som många tyvärr gör så bör du använda det som var tänkt till skruvskallen. Bryr du dej inte så är det inte mitt problem.
Men visst den kan vara bytt? Titta på skallen och berätta istället för mej om det är TORX eller TORXplus, du har ju fått veta skillnaden.
Har ingen aning om vad som sitter på din S80. Sist jag pillade på en S80 och även 70 serien 01 och fram var det TORXplus.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Dom byte väll dom skruvarna som håller locket har jag för mig? Volvo allså, då dom gammla var kassa.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
*pettson* skrev:Att du skrattar gott med dina smileys visar att du tror att det är ett skämt. Ledsen att göra dej lite besviken. Det är inte ett skämt.
För min del får du använda precis vilka verktyg du vill. Även slägga och spett.
Men om du är intresserad av att få tag i verktyget som passar exakt och som är i princip omöjligt att slinta med som många tyvärr gör så bör du använda det som var tänkt till skruvskallen. Bryr du dej inte så är det inte mitt problem.
Men visst den kan vara bytt? Titta på skallen och berätta istället för mej om det är TORX eller TORXplus, du har ju fått veta skillnaden.
Har ingen aning om vad som sitter på din S80. Sist jag pillade på en S80 och även 70 serien 01 och fram var det TORXplus.
Rätt säker på att smilegubbarna är till JT855 och inte till dig *pettson*. Han citerar ju JT855 och ställer en ny fråga. Min tolkning...
Användarvisningsbild
av Vojje
Helt rätt ÄRRet :D .

Jag tycker bara att det är konstigt att Volvo skulle gå tillbaka till vanlig Torx (som på min) från att ha använt dess efterföljare TorxPlus på tidigare modeller. Att vanlig Torx är rätt typ på min vet jag eftersom jag bytt termostat och det var dessutom Hollan som gav mig uppgiften (och han har VIDA).
av *pettson*
Då är jag inte mindre man än att jag ber om ursäkt.

Men gällande TORX eller TORXplus så vet jag inte vad det står i vida just nu då jag inte har tillgång till det just nu, men står det som i dess förgångare så står det sextands hålskruv.
Torxnycklar passar i TORXplus men känns som om dom glappar lite. Passar en torx perfekt och det är just torx man har i satsen så är det ju bra.

Har du ingen reset knapp på blinkersspaken? […]

EX60

Synd att den måste servas lika mycket som en[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Japp den har varit loss och inga tecken på k[…]

Råd vid punktering

Tack alla för snabba, relevanta och välf[…]