- mån 23 apr 2012, 12:43
Jag igen. Jag ägde en Volvo V50 1,8 -06:a i fyra dagar!!!!! Jag körde hem den från Volvohandlaren på torsdagen, ca 4 mil. Reste bort över helgen. Kom hem på söndag förmiddag och en motorintresserad bekant ville lyssna på motorn. Ventilerna slamrade så jag stängde av motorn och vi kollade oljestickan - inte en droppe olja. Vi kollade flera gånger - snustorr sticka. Bakom avgasröret låg däremot en kvast på 4 dm av olja.
Bilen hade reparerats på Volvo för 12.900;- exkl moms veckan innan jag köpte den. Man hade bytt flera packningar, en ventil, m m (minns inte allt som stod på fakturan). Nu får dom hämta den med bärgare. Tur att jag inte hann börja använda den.
Det låt nåt i det du sa "rd350". Jag brukade säga tidigare "ingen Ford på min gård" ändå köpte jag en Ford, men bara i 4 dagar.
Är det Ford-motorer i alla V50 eller bara de mindre motorerna? Hur är det med V70:n - kan det sitta en Fordmotor i en sån?
Min mekaniker sa när jag berättade "vilken j-a tur du fick lämna tillbaks den, myyyyycket problem med dessa Ford-V50. Vad har ni för erfarenheter?