Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nexus: Tack. Jag förstår vad du menar å jag är dålig på att förklara mig bara så där. Lättar att svar på frågor, tycker jag.
Det är mer ett malande ljud. Gjorde testet med att köra runt runt, först höger sväng å sen vänster sväng. Ingenting! Inte ett ljud var där. Ska ta bort hjulen å dra å slita i allt å se om där är något glapp någonstans. Annars vet jag inte vad jag ska göra?! Hade en kompis kompis idag å tittade på bilen men han kunde inte heller säga vad det var som är fel.

Ravi: 8)

Omek: Jag vet inte men ska kolla det också. Tack för din idé!
trashed78 skrev:Kolla oken och klossarna, dåliga el trasig kloss kan ju ge ett rasslade, skorrande ljud. Låter inte om du lägger foten på bromsarna då?
Hej. Nej, det låter inget då. Bara när jag svänger vänster. Och det låter mer ju mer jag svänger åt vänster i ca 60 km.
av Omek
v70Hjälp skrev:
olindh skrev:Om det inte låter när du svänger åt höger så kan det vara hjullagret vänster fram?

Hej. Jag ska kolla det...
Hur har man lyckats sabba ett hjullager vid en hjulinställning undrar jag..

v70Hjälp skrev:Fick inte riktigt det bra men jag var å gjorde en fyrhjuls inställning eftersom det är en AWD v70 -97. Efter det började ljud i fram
av jensa30
Hej
Kolla så att inte länkarmens bussningar har släpp i länkarmen och länkarmen åker fram och tillbaka!
Hade så på en bekantsbil härromdagen!
Lät bara när hon svängde åt vänster!
Mvh Jens J
jensa30 skrev:Hej
Kolla så att inte länkarmens bussningar har släpp i länkarmen och länkarmen åker fram och tillbaka!
Hade så på en bekantsbil härromdagen!
Lät bara när hon svängde åt vänster!
Mvh Jens J

Hej.

Jag ska kolla bilen idag (söndag)... Måste hitta felet nu för det låter mer å mer. Jag återkommer om jag har hittat något fel.

jensa30: Tack så mycket för tipset!
Svar: Byt hjullager på den sida där du bytte styrled så har du löst problemet.
Varför? Jo för att innan så hade du en taskig styrled som genom sitt glapp inte förmådde transformera ljudet från ditt dåliga hjullager.
När du bytte styrled så fick du en led som var stum och då blev den en utmärkt leverantör av de lagerljud som ett kasst hjullager levererar.
Jag talar av egen erfarenhet.

Ps 3 st additiv ex ... står för det outsaggda dvs aldrig mer än 3 st...

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = La[…]