Guru skrev:qwerty skrev:Guru skrev:
Helt fel resonerat! Det är väldigt sällan 100% av bilar i ett intervall drabbas av ett fel eller symptom.
Är du drabbad, då fixar dom det enl. goodwill/förlängd garanti osv.
Om du inte är drabbad, varför ska man göra något? Svårt att åtgärda ett fel som inte finns...
Förklara då varför det stod på papperet att jag inte fick läsa det? det finns åtgärdspaket som jag vet inte är utfört på min bil, finns ju en del skrammel som skall åtgärdas av volvo angående skrammel, det är ej gjort på min bil, hon läste upp vad som var gjort och ej och de sakerna var ej med där.
Jag har istället själv fixat och donat under senaste tiden för då vet jag själv vad som är orsak och vad som passar mig bäst som lösning, de fanns ej med på de uppgifter hon fick läsa ut åt mig, nämnligen de åtgärder som redan var utförda men jag fick inte ta del av det som inte var utfört.
Förstår inte din fråga?
Finns det åtgärdspaket till din bil så innebär det inte att det görs automatiskt. Det görs om kunden klagar på just det felet. Är det inte allvarligt nog för att föranleda en kampanj/återkallelse så fixar man de bilar som kunder klagar på. Precis som alla andra produkter på marknaden. Kan inte komma på något annat där man kan be att få produkten lagad/fixad/ändrad utan att kunna uppvisa något fel.
Har du skrammel, klaga på det.
Eller har jag missförstått allt och problemet är att du har klagat men inte fått hjälp trots att du säger dig veta att din bil omfattas av ett åtgärdspaket?
Varför kontrollerar de inte och fixar alla bilar för de fel som finns på deras lista? förebyggande arbete som skulle ge ett bättre rykte, istället för att kunden kommer in (grinig) med en skramlande bil så kontrolleras och åtgärdas saken innan skramlet kommer, kunden kommer vara nöjdare med sitt köp och tycka att premiumkänslan finns där längre.
Näe jag har inte nekats något mer än att se listan, varför vill dom dölja den? finns det allvarligare fel som kostar pengar och om tiden för ev goodwill går ut blir det ägaren och dess försäkringsbolag som betalar, vilket gör volvos kostnad mindre och ökad vinst?
De bilar som faktiskt går sönder under ev goodwill-period blir lagade gratis, men detta sätt håller deras kostnad nere men det på bekostnad av ryktet.