Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BeppeV70
Beställt en "ny" knappsats nu från samma årsmodell v70 som bara gått 14tusen mil kostar 850kr med frakt, men en av de små knapparna nertill den bredvid nyckellåssymbolen såg annorlunda ut...Lika stor men annan symbol på...Ser ut som barnlåsning på den jag beställt och den jag har "rutlåsning" ....Så hoppas den ska passa å det är DET som är felet...
av BeppeV70
Laga.se hörde av sig visa sig "2001:orna" måste ha passande tillverkningsnr så fick hala upp knappsatsen leta instansad kod jo fann det. Det visa sig bara skulle finnas 3 passande knappsatser i hela Sveriges skrotar!! Men hade tur fann en ännu billigare hos annan skrot för 500kr +frakt hoppas nu bara det är "DET" som felar...En modern bil utan elhiss känns futtigt
av BeppeV70
Fick hem knappsatsen idag men en knapp den högra längst ner har annan symbol men ovandelarna identiska i storlek. fick inte isär de 2 kontakterna vågar ej bruka våld. Sen är nederdelarna olika lång.... Den gröna långa kontakten underst nog identisk men den andra kontakten framkant oroar mig ej passa men har ju ej kunnat testa plugga in den nya. Men den är längre nertill den nya ...Skulle stämma på bildelsnr är samma nr på knappsatsdelen såg jag men underdelen ej identisk. Var tydligen från en XC70 inte v70 den skrotats från
av BeppeV70
Jodå fick isär kontakterna och kunde montera dit den nya knappsatsen men vänster framdörrs elhiss lika DÖD för det så 620kr ner i sjön:O( Iriterande ej ha elhiss den viktigaste dörren...Nu kan det ju vara "vad som helst" måste få mekaniker klä av insidan dörren kolla om elmotorn till fönstret laggt av eller "nåt" :O( Säkert typiska långmilsfel bilen gått nu 50800mil...

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]